fredag, september 07, 2007

Sthlm by night


I går var jag ute i Sthlm, det gick rätt bra, gick till Carmen o drackbira, länkade med Jonas S Nina Jacob o lite annat löst folk jag inte kände så väl. Allt var easy peacy o sen bestämde vi oss för att lira över till Opera Baren på Rodeos release fest. Inte mycket till fest iofs... så vi tog alla o drog till Rich, (stavas det så?) jätte packat, Thomas Rusiak vände skivor, träffade Gbg profilen Ola som jag typ inte har sett på massa år, trevligt, han e alltid trevlig. Nån affärs man kom fram o hälsade hjärtligt på mej, sen vidare på Öl Rave på Skepps Bar, också nice, hamnade i nån disskusion med en fysiker om matematik vad exakt eller inte, det tog sjukt lång tid, o han var jätte glänsig med sin examen helatiden. Länkade med Peder som bodde i Berlin förut, rökte lite... Drog vidare till Spy Bar, skrattade hela vägen dit bara av idén att gå dit. Vi fick komma in gratis för nån tjej som var med oss kände vakten. Där inne kommer typ alla skämt som göteborgare har om stockholmare till sin rätt, det går inte riktigt att beskriva med ord rätt vis men det var rysska horor o bögiga killar med fyrkants backslick, sen blav jag utslängd för att jag inte köpte tillräckligt med öl. Det var helt OK efter som jag var på väg ut ändå och jag inet betalat nått inträde.

Skulle ta natt bussen till midsommar kransen, en full ryss skulle berätta var jag skulle gå av. Det gick så där, ryssen gick av bussen, jag ropade o frågade var jag skulle av, han viftade ursäktande med handen o sa att jag skulle ha gått av för ätte länge sedan. Bussen som jag inte skulle vara på längre tar mig till Fruängen centrum, jag börjar knalla runt där o försöker fatta hur långt det e tillbaka till midsommar kransen o om jag kan gå dit, då kommer bussen som jag var på, chaffisen öppnar dörren o frågen var jag skall, midsommar kransen, kom igen grabben det e jätte långt. SÅ jag fick åka med bussen tillbaka dit jag skulle efter som han ändå skulle köra den till nått garage. droppade mig på en motor väg o där ifrån tog det bara en halvtimma att hitta hem, fick god hjälp av en brevbärare dock.

Så det känns rätt bra att ha gjort A turen på stock holms krogar bara så rätt av. Ingen krog var särskilt skojig. Bara ironiskt. Jaja, nu åker jag till gbg i morgon bitti! Wee e fett taggad, tror att det kommer bli riktigt värt! Ha det, så ses vi i gbg.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

om du var o knata runt i midsommarkransen och däromkring var du i mina gamla barndomstrakter..så nu ser du att jag inte e överklass..hehe. Va fan gjorde du på spyan?

11:49  
Anonymous Anonym said...

leo. vart är du? Nu är jag hemma. ska snart knäcka första biran...

i am waiting

14:29  

Skicka en kommentar

<< Home