onsdag, september 05, 2007

Stockholm


Nu har jag landad i Sthlm, slaggar hemma hos Nina o allt verkar funka bra. Det började lite rufft bara, gick vilse på Arlanda o blev nästan överfallen av bygg arbetare. Tof expresståget in itll sthlm, vilket var dyrare än flyget från Berlin till Arlanda, vad e det som händer egentligen? Skit samma, jag hängde m E-wik i ett par timmar, mysigt som fan att träffa henne igen, vi tog ett kort som upphäver naturlaganra, hon ser ful ut o jag verkar för blotta ögat se snyggut. Sjävl klart bara en fotorealistisk illusion, trix är för horor o poliser.

Sthlm e dyrt, det visste jag redan men DAMN va dyrt det e... Men igår fick jag äta stekt strömming o potatismos! Vad heter Strömming på engelska? E-Wik var tvungen att jobba så jag fick glida lite själv, gick in på en bar o drack två öl, så kom jag på att jag inte ätit något, o var lite full. Så jag gick runt på typ H&M o var packad... Konstigt, lite roligt.

Det e sjut med så mycket svenska, det e ju så lätt att blocka ut tyskan o engelskan, men svenska går rätt in i huvudet, jag e som i en sån där film där huvudrollen håller på att bli vansinnig o hör röster o viskningar överallt och det blir bara starkare o starkare, du vet.
As läskigt, verkligen information overload. Och alla skyltar o all reklam ovan på det... puh.

Tyvärr har inte Nina Bluetooth på sin dator, så jag kan inte lägga upp några bilder.

Nu skall jag gå till ICA o tjacka riktig svensk frulle! Weee!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ämen hallå? du träffade ju mig också den dagen! redan glömt bort? jag lyckades dessutom missa mitt tåg hem till göteborg pga dig och din usla tidsuppfattning. det minsta du kan göra är att åtminstone nämna det! grrr

10:36  
Anonymous Anonym said...

strömming borde heta som sill i allmänhet "herring"

04:02  

Skicka en kommentar

<< Home