torsdag, januari 17, 2008

jobba


Ok, har inte bloggat pa ett tag nu, men jag har ju jobbat, haha, jag vet att det later bizzart, och kanske lite skrämmande men jag gillar det faktiskt. Har uptäckt att jag dock är en san där super uptagen person nu, eftersom jag hade tillräckligt att göra pa dagarna innan jag jobbade 9-18 sa blir det en hel del att pressa in pa de fa timmar jag har när jag kommer hem.
Jobbet soft, det är en liten reklambyra pa Potsdamerplatz, bara fyra pers, en Mediagestaltare (vet inte vad det är riktigt), en programerare, chéfen/ad:n och sa jag.
Natt som e lite galet är att all komunikation är pa Tyska, vilket gör att jag inte vet natt om mina medarbetare för jag orkar liksom inte ställa fragor som jag kanske inte kan formulera korrekt, dessutom har jag fullt upp med att fatta vad som händer i Illustrator o Photoshop när de e pa tyska... Och typ tyskat grafiker fack sprak är kanske inte det lättaste i världen. Men de verkar gilla mig, igar fick jag göra flyers med slampiga tjejer pa, lyxigt och sexigt var premissen... ja, du ser ju ovanför hur det gick, du kanske maste klicka pa bilden för att fatta vad den föreställer riktigt. Jag skäms väl lite men kunden gillade det.

jaja, sitter pa jobbet nu o äter frulle.

l8er

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevligt att du har jobb. Hoppas att dom är justa...

peter

15:46  
Blogger Leo said...

tack tack, det tycker jag med är trevligt. Jag vet inte om dom e justa än... det är ju rätt vanligt att bli stulen pa konfekten i denna branchen.

Leo

17:45  

Skicka en kommentar

<< Home