onsdag, april 19, 2006

Vår-känning! + Lite om TV

Nu känns det som att våren ändå har kommit! Träden har börjat slå ut, jag såg en tjej i shorts och det står små rötna mjukglass bilar överallt. Tempraturer som förväntas i veckan är: idag 17, tors 18, fre 21, lör 17, sön 16. Låter bra tycker jag.
För att fira att våren är här skall jag och Mike åka till OBI. Jag har också slängt upp en ny "header" som du kanske ser, lite bögigare men lite vårigare.



Lite om TV


Efter Jonas och Mattias heta debatt om TVns vara eller ikke, tänkte jag moderera debatten lite.
Jag tycker att TV kan vara trevligt och underhållande, där emot blir man ju passiviserad och ibland är TV rent fördummande. Men det finns höjd punkter! Som Jonas nämner Lost och Twin Peaks. Objektivt bra TV serier. Jonas totala besvikelse när TV sviker honom är däremot något som han måste lära sig att hantera, likaväl som Mattias måste släppa sin naiva och lätt godtrogna syn på TV tittande (allt dom säger på TV är inte sant, eller roligt). Jag skulle kunna göra en djupare analys av min bekantas TV vanor men avstår här. Mycket pga att det skulle bli ett långt ointressant inlagg som inte skulle göra din dag bättre.

Min slutsats är altså: Det är ok att titta på TV i måttliga mängder. Bygg inte upp förväntningar på TVn som den inte kan leva upp till. Men god ta inte allt som kommer från TVn som sant eller roligt.

4 Comments:

Blogger Nose said...

Menar du att jag ska ge upp min matstrejk? Aldrig. Inte förrän Prison Break-pojken slutar kisa.

Headern får 9 av 9 vår/bög/snygg-poäng!

21:18  
Blogger Mattias said...

Alltså, det jag vände mig emot var när människor svepande avfärdar teve som något helt och hållet korkat som endast är till för hjärndött tidsfördriv, och när människor menar att teve var bättre förr, vilket det inte var. Det är inte helt ovanligt att folk säger något i stil med "jag kollar nästan aldrig på teve, det är bara skit", underförstått: "jag är mycket intelligentare än dig och alla andra invånare i det här landet". Sedan följer dom djävlarna paradise hotel i smyg ändå.

21:24  
Anonymous Anonym said...

mmm... paradise hotel

22:19  
Anonymous Anonym said...

jag kollar aldrig TV och i så fall aldrig i smyg och jag är definitivt intelligentare...

00:37  

Skicka en kommentar

<< Home