fredag, april 21, 2006

Recention no 1




Heavy Meckle (MixCD)
Av: Matt SHADETEk och Sheen.
Hostad av Ears från Jahmek the World.

Betyg: € € € € av € € € € €


Det som slår mej efter första genom lyssningen är att det absolut bästa sättet att njuta den är att dra på sej hooden, på med New Era kepsen, upp med luvan. Glid ner i dina schyssta hemmamålade Adicolour sneakers och ställ dej i närmsta gathörn och kolla misstänksamt på alla som går förbi. Då kommer Heavy Meckle verkligen till sin rätt.
Det är tonvikt på Jahmek the World produktioner, men det gör ingen för de levererar. Kul är att spår som tex Lethal B's - Kylie Freestyle är med. Alltid skönt att få sånna låtar i bra kvalitet. Man märker att SHADETEk vill mycket med mixen och den var ju också han biljett in i Grimens finrum. Värt att lyssna lite extra på är Jon E Cash spåren och Dry Ice Riddim som Matt själv gjort.
Det är dock inte en skiva du vill lyssna på om och om igen, jag har varit för lat för att ladda min mp3 spelare med nått nytt och har lyssnat på den i 3 dagar straight. Man blir fruktansvärt trött på Ears pubertala rim efter ett tag. Men går jag på klubb och någon spelar den från början till slut kommer jag inte att gå från klubben besviken. För det är en klub mix som Matt Schell och hans flickvän har klämt ur sig.
Jag rekomenderar dock alla att skaffa sig ett ex, det är defenitivt en mix som är värd att ha i samlingen.

Tjacka skiten (eller smyglyssna bara lite) på BoomCat.com