måndag, april 17, 2006

Påskfest

Lördagen började med en omfattande inhandlignslista och utadelande av uppgifter, kl 17 var det dags för Champagne "frukost" i Görran (Görlitzerpark). Ett par flaskor sekt senar snurrar Jonas och jag i väg genom x-berg på jakt effter öppna mat butiker... jag har redan handlat för 12€ men e det påsk så e det tänker jag jag och handlar glatt för 21€ till.
Väl hemma hos Jonna (hon som har påsk festen hos sig) inser vi snabbt att det hade räckt att ta med en limpa och en citron. Buffé bordet faller nästen sönder under vikten av alla mat, 4 sorter sallader, 6 sorters sill, 4 soters bröd, köttbullar, lax, mozzarella, pesto, kyckling, en massa olika röror som romsås och homus... ja det tagnerade till att bli en romersk fest.
Den känslan förstärktes av det syndiga kynne alla bögar på festen hade. Skönt var också att Svenska och Engelska var de mest talade språken, tyskarna var i minoritet och Jänkarna i majoritet (tror jag). En Stockholmare som hette Kryddan och gillade porsche bilar frågade mej på fullt allvar.

- Du e från Malmö eller skåna va?!

Stockholmare, suck.
Vi sjöng snapsvisor och shottade vodka, good times. Jag var dock helatiden rädd för att bli full, då jag skulle göra DJ Wonder intervjun senare samma kväll.
Runt 01 piper jag iväg från en lägenhet som dunkar av madonna hits mot en club som dundrar ut grime hits. Wonder hade satt mej på listan så jag behövde inte pynta nått, bra start!
När jag har varit inne ett tag och Wonder inte har synts till går jag till baka till entré kassan för att fråga vilken tid han börjar.
När jag står där och hänger vid disken kommer det fram en tjej med långt blont hår, trucker keps och typ "Urkel" brillor.

- Hi! You are Leo right? (tysk brytning)
- Eh, yea.
- You are ze Zwedish repporter!
- Yes i am, nice to meet you.
- Hallo im Alex of ze Sick Girls, i run this club.
- How do you know who i am?
- I put your name on the guest list, thats why!

Det där var ju sjukt smikrande men ak så konstigt. Hur kunde hon veta hur jag såg ut? Hade hon typ googlat mej innan hon skrev uppmej på listan!? Nä, det var smikrande och freaky.

I veckan kommer Matt Shadetek och DJ Wonder intervjuerna upp i sin helhet på sidan.