fredag, juni 09, 2006

Det har varit mycket.


Efter en veckas frånvaro från blogg världen har abstinensen kickat in. (Jag klappar skärmen och viskar - Förlåt mig blogger, förlåt mig...) Men under veckan har jag kommit på flera bra blogg inlägg som kommer att publiceras här under veckan. Bla. Top 10 små vardags saker som gör Berlin lätt att leva i. Top 10 små vardags saker man saknar från Sverige. Top 10 Myter om Berlin och tyskar. Recension av Da 2nd Phase. Hur min vecka har varit. Osv.

Jag har ju jobbat på KaDeWe mest denna vecka, har också hunnit med att stor gräla med den tokiga tyska tjejen jag bor med och jag har fått lön! Har tagigt upp gammla jobb kontakter och kanske lyckats håva in ett litet design jobb som ger mej en 600€. Denna lönen var inte på mer än 300€. Men många bäckar små.

Och jag är nu en stolt medlen i Piratpartiet! Jag har även donerat 5kr till dem utöver medlemsavgiften på 5kr. Och jag tror faktiskt att jag skall rösta på dem i kommande val.
Jag har kollat runt lite på politiska bloggar, fy fan va torra dom är. Inte Dillbert bloggen men den är mer om religion.

Igår var jag på the Cell och såg Dj Pinch, det är en hotspot om man vill networka i Berlins uderground hip hop scen. Det vill jag. Har fixat MC Halbgott till Grindie EPn nu. Och MC Flow
verkar försiktigt possitiv. Det är sjukt tydligt att det bara är killar som bryr sig om "creddiga" spelningar som egentligen inte är jätte roliga men intressanta. Av kanske 100 per där såg jag 5 tjejer och då räknar jag dom två tjejer som jobbade i baren.
Plötsigt ser jag Matt Shadeteks flickvänn Sheen och i släptåg har hon inga mindre än Ears, Jammer och Knuckles. En freestyle session senar går jag hem efter att ha spikat intervju med Ears kl 15.00 idag. Altså om två timmar.

Jag trashadde min cyckel typ förförra helgen och har inte tagigt den till cyckle repparatören ännu, men idag smäller det! Mest för att jag har fått lön nu. Så jag har knallat runt i snart två veckor, på den tiden har jag hunnit gå till Potsdammer plats 4 gånger. Det tar exakt 1 timma för mig att gå från Grellstr och dit. Det tar 55 min att gå härifrån (Grellstr) till Boxhagener platz.

Nä nu skall jag skriva frågor till Ears.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ett helt uppslag om piratpartiet i GP idag - http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=280463

22:01  
Blogger Leo said...

Grymt, jag gillar den lilla faktarutan längst ner, allt hände tydligen på typ mindre än en vecka.

12:19  

Skicka en kommentar

<< Home