måndag, juli 24, 2006

Christoffer Street Day eller Gay Pride


Så var det dags för min andra CSD, förra året var jag aldeles för bakis för att överhuvudtaget kunna uppskatta det, i år var jag inte det. Det hela börjar med en lååång parade med kanske 50-60 vagnar, alla företag vill vara med, några av de vagnar som verkade tråkigast att åka på var S-Bahn och U-Bahn vagnarna. Men det e rätt kul att till och med dom vill vara med. Säger nått om Berlin kanske. När paraden var över trodde vi alla att partyt skulle börja, men nä. Istället var det en massa tal på tyska som vad jag gissar handlade om gay rättigheter. Vi satt på en liten gräsfläck en liten bit där ifrån. Fick medelande av jonna att hon hade fest på sitt tak, jag o jonas som var de enda som försökte hålla festen igång hade satt i oss X antal öl redan och bestämde oss för att dra dit när det började. Jonas berättade att Bob Hanson bodde hemma hos honom. Väl på taket var det stor kalas som vanligt. Jag bondade med bögar o flator, en falata spöade mej i hip-hop kunskap å efter det hade vi en del att snacka om. Hon hade dessutom den mörkaste rösten jag någonsin har hört. rätt koolt. Jacob och Bob dök plöstligt upp där och hade en ny lek man kan göra om man har digitalkamera. Skall se om jag kan lägga vantarna på några av dom fotona. det går ut på att man tappar kontroll över sitt eget ansikte kortfattat. Mycket fina bilder blir det. Träffade lite folk från en reklambyrå som jag skall söka jobb på efter deras rekomendation. I väg mot CSD festen på Kino International. Vi sneakade in. En gigantisk svart kille masserade min bröstvårtor så fort jag inte var uppmärksam. Mycket juck mot rumpan. En riktig gay kött marknad. Techno, booty, hip hop, rock rummet. Lila, röda o blå lampor. Rött sammet och stål konstruktioner. Sen, skjutsa Jonas hem. Snabbt stop för Börek. Det e som att äta en bok. En god bok.

Skulle ha mött upp med Calixte men missade att läsa mailet i tid. han hade afrikans pic nic för att tacka för hjälpen han fått av alla med filmen. Om jag inte har berättat det innan så gör han en dokumentär om grime utanför London. Filmen skall heta Grime Step International och jag skall hjälpa honom med grafik o intro grejjer o så... har en hel del spännande idéer. Filmen skall släppas i oktober och destäder han har varit i hitils är: Berlin, Brussels, Copenhagen, Lisbon, Paris men det e extra mycket focus på Berlin. Artister som finns intervjuade är: Skream, Matt Shadetek, Maveric, Halbgott, Stanza, DJ Absurd, DJ Maxximus, DJ 2000f, Kano, Dizzee Rascal, Sway, Akala, etc.
Så det kommer nog att bli en mycket intressant film. Och jag e glad att jag får vara en del av det. Nu skall jag göra en myspace sida för filmen.

vi hörs.

4 Comments:

Blogger Nose said...

Hej. Nu skriver jag bara en kommentar för att kommentera bristen på kommentarer från dig i mina senaste inlägg. Du brukar ju alltid klaga på bloggtorkan, nu skriver jag ju så fingrarna blöder, vad får man för det? Med fingrarna? Blod!

23:50  
Blogger Leo said...

du, detta e den första kommentaren du har lagt på min blogg sedan april typ. så låt fingrarna blöda ett tag till.

00:01  
Anonymous Anonym said...

det stämmer inte, jag minns att han skrev nåt i juni

21:06  
Anonymous Anonym said...

visst går livet fort

00:18  

Skicka en kommentar

<< Home