tisdag, juli 11, 2006

Giorgio Chiellini

Giorgio Chiellini var på plats och skrev autografer, utan att ens vara med i truppen!? Italienare har en förkärlek för "claims to fame".
Gipskatterna har en förkärlek till stora hattar.

Som ni säkert vet så vann ju Italien VM. Jag o alex satt på den "polska gröna héden - Ziona Agora" o kollade. Vi överreagerade på att vi fått så dåliga platser tidigare så var där typ 3 timmar innan matchen började. Jag var hungrig hela dagen, åt tre stora middagar. Hur som helst, när matchen var slut bestämde vi oss för att dra till väst berlin o kolla hur firandet såg ut. Shit pomfritt, Italienarna var helt tokiga, dom har iofs väntat i 23 år på ett VM guld, men ändå. Vår plan var att käka italienskt, det gjorde vi. Stensvamp, va e det? Jag hade det i allafall till min pasta. Gott och dyrt. På vägen från krogen gick vi för bi en stooor folkmassa och undrade lite vad som försigick. Det var Italiens hotell. Det stod 8 beväpnade militärer kanske en 20 poliser och hotellets egna säkerhetsvaker och höll emot folkmassan. En modig spelare hade letet sig ut: Giorgio Chiellini. Det tråkiga är att han inte ens är med i truppen. Fråga mig inte vad han gjorde där--- han skrev autografer. Bild bevis ser ni ovan.
Sen åkte vi hem.

1 Comments:

Blogger Nose said...

Nu blev jag hungrig. Zielona Gora heter stället förresten. Inte sa konstigt att man stavar fel pa det, men du kan ju inte ga pa känsla när du försöker skriva polska? Du desinformerar och förleder intet ont anande veganer!

17:07  

Skicka en kommentar

<< Home