söndag, juli 09, 2006

Nästan religös


Dimman har lagt sig över Berlin, en 5 meter upp i luften svävar den som om den inte vågar sig ned. Jag cyklar hem från en grill/hemma fest vid Zionskirsch strasse. En massa danska arkitekter, jag drack billigare än jag någonsin gjort här, 2L tetra vin för 1.30€ blandat med 1.5L fruktsoda för 0.25 €. Kanske världens äkligaste vin men det blir siesta när man blandar med läsken.
Det e nu spikat att jag skall flytta in hos Jacob om två veckor. Och Johan tar över Jacobs rum när han flyttar till Sverige. Ni anar inte hur skön det känns att byta 7m2 mot typ 30m2 för samma pris. Skönt att byta Prenzlauerberg mot Kreuzberg också.

Berlin nätterna har en märklig mystisk prägel, jag känner mej alltid lite religös när jag cyklar hem genom natten, som om detta är den förlovade platsen för mörker. Eller som folk brukar säga: syndens stad.

Och på tal om synd så börjar Loveparade nu i veckan, och givetvis följer en massa bra klubb bokningar med det.
torsdag: N-Type, södra londons största dubstep trollare kommer till loveparade´s Music Mania.
fredag: The Mitchell Brothers + Dirt Crew på club 103.
lördag/söndag: Dubstep kungen Skream spelar natten till söndag kl 05.00 på Panoramabar (där det "vackra" folket hänger).

Som sagt, ruggigt bra lineup för denna veckan. Undra om jag skall försöka göra nån intervju? Kanske med the mitchellbrothers. Måste fördjupa mig mer i dubstep... det skall nog bli nästa Leo&Leo inslag, en dubstep special.

Jag har drömt mycket på sisstonde och kommit på att jag har en plats som jag återvänder till rätt ofta, det är ett hus i masthugget. Fast masthugget är mycket större, huset ligger i "min" del av masthugget och den delen ser mer ut som en blandning av bohusk fiske by och San Fransisco eller Brighton. Grejen med huset är att jag äger det inte utan jag vet bara ett bra sätt att bryta sig in, huset har en massa löngångar och hemligarum som inte ens de som bor i huset känner till. Men jag är ändå rädd för att bli upptäckt varjegång jag är där inne, nu på senare tid har jag börjat ta med mig kompisar dit, och vi gör egentligen ingentig i husen, vi bara går dit och är. Mycket märkligt är det.

Imorgon och på tisdag kommer det folk och tittar på lägenheten. hoppas att jag får den uthyrd. annars blir det jobbigt... Ser fram mot fullmånen på tisdag också.

En man tittar inte bakom dörren om han inte har stått där själv.
Henri Du Bois

4 Comments:

Blogger Rebel Commander said...

Tyckte att din drömberättelse var en av dina mest bögiga ögonblick om jag skall vara ärlig.

17:08  
Blogger Rebel Commander said...

Om man läser den som freud skulle ha läst den menar jag. Hm. Det är möjligt att jag projicerar.

19:48  
Blogger Leo said...

Prova att läsa den som Ljung skulle ha läst den då... Men nej, det finns inte det minsta spår av något sexuellt i drömen. Den enda känslan är att det är en plats där man är fri, på samma sätt som jag kan känna mig fri när jag ser ett tåg eller ett flygplan.

03:55  
Anonymous Anonym said...

Ljung frågade alltid sina fall om vad de trodde drömmarna betydde. Freud var den som talade om för överklassen vad de hade drömt om.
Ljung var en klok gubbe

och skönt att höra att du inte drömmen sexuella drömmar...hihi

17:40  

Skicka en kommentar

<< Home