tisdag, juli 18, 2006

långtids arbetslös


Weh, har sovit 12 timmar i natt. det e fan hälsoskadligt, har varit helt snurrig i huvudet hela dagen och kan inte konsentrera mig på något. Igår kväll såg jag en kille i brun sammets t-shirt (!) på vägen till Jonas. Vi skulle se den nya pixar filmen Cars. Cars var så dålig att vi valde att kolla på en dokumentär om socialdemokraternas intärna strider. Så dålig var den.

Det har blivit varmt här igen, 31 grader just nu. Jag svettas.

Har sökt job på american apparel. Om jag får det och tar det måste jag kanske flytta till L.A. Det skulle vara en oväntad vändning, men chanserna att jag får det e nog näst intill obefintliga. Men jag antar att det e bra att söka jobb helatiden iallafall. Min negerbög bad mig göra remixer på hans kompis rock balad som han har gjort till sin flickvänn som skall flytta till portugal. Kan bli en tuff nöt att knäcka.

Jag började dagen med en Gin Tonic med erika som kände sig lite hängig. Alkohol kan ha en märklig effekt, inte själva den fysiska effekten av alkohol kanske. Mer känslan av att ta en öl eller som i detta fallet en GT i goda vänners lag o snacka lite skit. Det är så grundligt förankrat att dricka sprit så att man inte ens behöver bli full för att känna den verklighets flyckten man letar efter... fantastiskt. Komer det så småning om få sprit industrin på knäna?

3 Comments:

Blogger Mattias said...

Jag kan bli lite pratglad av lättöl på lunchen

21:37  
Blogger Leo said...

jag kan bli lite pratglad av att tänka på alcohol...

12:13  
Blogger Rebel Commander said...

avskyvärd bild

14:33  

Skicka en kommentar

<< Home