måndag, juli 31, 2006

Lite mer rum

Jory gav mig Sverige flaggan två veckor efter VM tog slut. Vet inte vad jag skall göra med den riktigt. Plus att ni ser min sköna stå internett station.
Som ni ser har jag inga möbler. Det e därför mitt hem ser ut som en Dell reklam.

Flytten gick som sagt tillslut bra och efter en relativt lugn helg (lite småfull på vin helatiden) så börjar jag känna mig hemma. Jag var på boxie (en marknad) i söndags och köpte mig ett jätte fint litet nattygs bord och en helskön DDR stereo. Trodde inte att den funkade först när jag hade kopplat in den men efter att tag fattade jag att man självklart var tungen att ha inställningarna: TB2 kombinerad med LPS1. Äntligen kan jag göra mig av med mina frimärks högtalare och äntligen kan jag höra bas. Det var så tråkigt att kolla på film när jag inte kunde höra mans rösterna.
Gillar mitt lilla stå internet bord (som ni kan se på bilden ovan). Känns lite som att vara på flygplats. Sjukt bra sätt att inte bränna för mycket tid framför datorn. Jag o Jacob rev ner loft sängen från väggen och lät den bli en futon säng på golvet istället. Alla kände sig väldigt manliga. Jacobs kompis från sthlm var här o hälsade på så han fick hjälpa till. Tack Sampan! Skön nätverks tekniker kille.

Lyssnar på Diplos mix av Yeah yeah yeah's - Gold Lion (2006)

Åhh vad skönt det e med mycket plats och bas. Har uppgraderat mitt liv sjukt mycket nu. Funderar på att dra "Davinci Koden" ikväll. Temperaturen är nere på 24 grader, helt perfekt. Ja, jag ser ljust på tillvaron. Det enda knöliga o negativa är att jag inte har någon telefon. Min mobiltelefon har total dött av någon anledning. En kompis från sveriga ringde och jag missade samtalet, sedan ett samtal till från samma person, jag försöker svara men telefon bara slocknar. Så jag antar att det bara är att dra till "Saturn" i morgon o tjacka en ny.

Så skönt att bo med folk man faktid kan prata med, eller Nicky i gammla lyan var ju trevlig, men vi var med som arbets kolegor mot varandra. Skall bli intressant när Johan flyttar in här också. Då blir vi fyra i hemmet.

Lyssnar på Ms. Laryn Hill - Doo Wop (1998)

Ok, så kontentan av detta blog inlägget är för de (om det finns någon) som har oroat sig för min mentala hälsa är; Det e Ok nu!

go natt.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Läste uppföljaren till Da Vinci-koden här i veckan. Änglar och Demoner.
Fetaste boken tar slut på mindre än en vecka. Det säger en del om substansen...

01:34  
Blogger Leo said...

Filmen var olidligt tråkig... läste ju boken för ett årsedan och tyckte ändå att det var en helt ok deckare. Men filmen känndes bara platt o trist... följde boken välldigt noga men utan att förklara vad som hände riktigt. en svag 2:a.

11:26  
Anonymous Anonym said...

nu kan jag pusta ut, var orolig ett tag för dig. själv är allt lugnt i malmö, lyssnar på din och jonas låt minst en gång per dag, försöker fixa bredband men pallar inte, svensexa förra helgen, bra, bröllop nu på lördag, soft, gui.tar bokade till vår klubb, florian kommer på besök, elina flyttar ner, skral ekonomi

12:16  
Blogger Leo said...

haha, låter härligt... borde stanna till i malmö om jag åker hem nångång o ta en fika med dej.
Florian har ju gjort ett grime rapp försök nyligen, skall ge honom lite mer feedback på det snart. han e inte riktigt i takt.
Vad e gui.tar? hälsa elina o fortsätt skriva om dubstep...

15:03  
Blogger Mattias said...

trevligt trevligt!

16:38  
Anonymous Anonym said...

okej leo, 23.30 kommer jag på fredag.. ingen annan tid..alltså halv tolv på kvällen! puss o kram, ses snart

14:55  
Blogger Mattias said...

Tips för flaggan: Skriv KUKEN på den med en tjock spritpenna.

14:58  
Anonymous Anonym said...

häng flaggan utanför fönstret
och rya på förbipasserande med en ölflaska i handen

00:23  
Blogger Mattias said...

du stavar som Embryo fast på riktigt

11:02  

Skicka en kommentar

<< Home