torsdag, augusti 03, 2006

3 ägg

Hur tänkte Tupac när han köpte denna njur kramare?

Efter4 ägg och kaviar mackor smakar äpplesaften surt och konstigt i munnen. Det skulle kunna var en fin liknelse. I natt grät min mor, hennes ögon var som två skålar löksoppa.
Jag tappar taget, idag om tre ägg imorgon om framtiden. Man måste behålla balansen heltiden klamra sig fast vi decket, oavsett väder. Äpple saften smakar surt.

Jag tittar på en Pall Mall filtered Cigarillo som darrar mellan min läppar. Jag vaknar mer och mer helatiden, imorse på en ovanlig sida. Mina 15" Dual högtalare dundar ut hip hop hit från mitten an nittiotalet.

"Niggas wanna know why. WHAT! Niggas got to die. WHAT!".

Lyssnar på DMX - Ruff Ryders' Anthem (1998)

Min Stereo behandlar mig som om jag var en fitta från andra värlskriget, bara för att den är det. Jag nöjer mig inte med vad som helst, vi har bråkat hela dagen men nu har jag vunnit. Vill inte jobba med nu men jag måste, måste bli klar. Inte tappa gerppet om äggen. Tänker på Leo's kanske mest kända text rader [leo ruckman]:

att ni är pimps & players är fortfarande bara fiktivt
era brudar är fortfarande fula som mitt liv
ni är bara små lama noviser
snea för att era farsor säljer smink & kramar poliser

Lyssnar på The Luniz - I got 5 on it (1995)

Berlin har blivit kallt, 20 grader. Det känns som en välsignelse. Äntligen kan man röra sig utan att ett tunt lager av fukt lägger sig kring en. Väntar på att mangon i köket skall bli mogen, en liten oviktig döds dans.

Lyssnar på Black Ops - Cry me a river Rmx (2006)

1 Comments:

Blogger Leo said...

vill bara tillägga att jag inte är deprimerad... mår fin fint.

23:00  

Skicka en kommentar

<< Home