lördag, september 09, 2006

En bra vecka

Det har varit en bra vecka, jag har jobbat jobbat jobbat. Kontoret och GrimeStep. Jag e en regular Streber, susar genom långa gråa korridorer, rörpost (den längsta rörpostbanan någonsin var mellan New York och Washington), anonyma män i kostymer. Kontoret är som hämtat ur 1984. Passerkort för alla dörrar. Allt som man gör klockas och rapporteras till team ledaren. 42 min betalad pause, 40 + 3 timmar i veckan, 30 min obetald pause. Logga in logga ut, tick tack tick tack...

Sen S-bahn, tvärs igenom hela västberlin. Hem käka, gå online och kolla feadbacken på gårdagens arbete, kolla om det är några ändringar. Och sen börja skapa igen. Det e kul.
Jag tycker om att jobba mycket. Kontors jobber är väl inte så kul men inte så tråkigt heller, det är neutralt. Jag glider igenom det.

Iförrgår hälle jag ett helt saltkar i ansiktet på en helt oanandes Johan, jag trodde det var tomt, men Johan hade fyllt på det tidigare under dagen.
Han blev helt chockad, mun ögon näsa och öron blev fulla med salt. Och hela hans säng.
- Va fan!? Leo? Va fan!?
Jag blev så sjukt förvånad att jag började asgarva.

I går drog jag in Rebecca i GrimeStep projektet. Tror att hon kan göra mycket nytta. Hon känner många i Sthlm och marknadsföringen i övriga Sverige kan hon garanterat fixa.

Online fliern för festen den 7 okt är klar nu, bara några akter som måste spikas. Så om du har en myspace sida så kommer den att postas bland dina kommentarer snart.

Evakueringen var sjukt trist, vi satt i en park i fyra timmar occh sedan åkte vi tillbaka till jobbet och jobbade två timmar.

Nu blir det en återställare och fotboll.