onsdag, november 08, 2006

Jag jobbar i en komedi.

Har du någonsin sett "The Office"? Eller kanske läst Dillbert? Eller sett filmen "Office Space"? Om inte, gör det, alla tre är nödvändiga för att din samtids humor skall utvecklas.

Och du får reda på precis hur jag har det, jag har en "Gareth" på mitt kontor, en tjock skum kille som skryter om sina militära erfarenheter.

- You know i have been in the USA, well i was a parashoot hunter so i only saw like all on the military bases of USA.

Eller den underbara:

- I like norway, when i go there they dont get scared of my big hunting knife at the airport, like in germany the security people get really scared of me, but in norway they se it is as a tool, just like me.

Vi har chefen som krampaktigt försöker skämta, och alla tysta typer som skrattar kramaktigt åt skämten. Vi har den tysta tjocka tjejen osv...

Mitt passerkort funkar inte, men dom vägrar att ge mig ett nytt, så varje morgon får jag stå och försöka få upp dörrarna med ett trasigt passer kort. Det kan ta allt mellan 3 och 10 minuter. Ofta är det en lång kö efter mig. Men inte en jävel vill hjälpa mig. Vilket innebär at jag e på skit dåligt humör. VARJE MORGON.
Det i sin tur gör att jag får ont i huvudet, det brukar hålla i sig till efter lunch. Värmen på kontoret är uppskruvad jätte högt, alla sitter och svettas utom en gnällig tjej som kommer och stänger fönstren om man vågar öppna nått. Hon har stora bröst så chefen lyssnar väl extra noga på henne. Vi är kundtjänst men vår egentliga uppgift är inte att hjälpa någon. Vi är här för att företaget skall verka seriöst. Vi får däremot inte någon information om hur vi skall kunna hjälpa någon, allt vi kan har vi lärt oss själva. Vi får inte betala tillbaka pengar till någon som tex har beställnågot som inte funkar. Nä, den personen måste säga de exakta orden: - Jag vill ha mina pengar tillbaka. Utan dom "magiska orden" får man inte ett öre.

Jag blir så trött.

Och så kommer dom och tjatar på mej om att arbeta hårdare helatiden. Jag gillar kineserna som går hem när jag kommer på morgonen. Jobbat hela natten. Det hjälper ju inte direkt att folk osm ringer hit är outbildade arslen, fruktansvärt otrevliga, jag blir kallad fitt, hora och idiot flera gånger om dagen. Dom mumlar det bara, straxt innan dom slänger på luren, men jag hör dom.

Som sagt, jag jobbar i en torr, svart komedi.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

exakt vad är det du supportar?

15:44  
Anonymous Anonym said...

fick precis min julklapp från förra året av min syster, alla avsnitt av "the office" inklusive "christmas special"! det du..

20:49  
Anonymous Anonym said...

från seinfeld till the office... jag kanske kan tam med nåt från götet för att lysa upp din tillvaro lite grann? vad vill du ha?

22:45  
Anonymous Anonym said...

jonas har beställt två burkar Abbas Fiskbullar i Hummersås, till exempel

22:46  
Blogger Leo said...

En stock general snus tack!

10:12  
Blogger Leo said...

portion!

10:12  
Anonymous Anonym said...

okidoki!

10:33  
Anonymous Anonym said...

nu ska jag gå på karjala cup (hockey)! sverige mot tjeckien! heja sverige!

17:00  

Skicka en kommentar

<< Home