tisdag, november 07, 2006

Indiskt hos indiern ...mysigt!

Jag hade en djup känsla av tillfredställelse när jag somnade igår. Jag kände mig trygg på nått sätt. Det knastrade i kaminen och var varmt och skönt. Jag kunde höra jazz toner smyga sig in från Annes rum. Jag kunde höra det dämpade ljudet av Johan o Yasins skratt.

Jag möblerade om igår kväll, eftersom när jag kom hem så såg det ut som att en bomb hade slagigt ner. Heltävknings mattan var uppriven i halva rummet det låg cigg fimpar och lera över andra halvan och mina möbler låg huller om buller. Anledningen var att vi hade haft hantverkare hemma. Det e priset man får betala för att få igång kaminen. Och det e faktid rätt mysigt med kamin, det e synd att det är enda värme källan. Nu e det bara gardiner som saknas.





Hursom helst så nominerar jag vårat lilla kollektiv till ett av de absolut mysigaste i europa för tillfället.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hakar gärna med till ikeat..

14:03  

Skicka en kommentar

<< Home