tisdag, januari 09, 2007

Har jag hittat det?


Ivanhoe på söndagen var riktigt grymt, men det var förra söndagen ju. Godspeed. Mysa med jonna o jonas på söndagar börjar bli en tradition. Jag o jonas lagade mat på lördag, allt enligt jonas nyårs löfte. Fredagen var jag på Dubstep klubb.

Lördagen var riktigt bra asså... dagen, natten var lite over the top. Jag var stressad o hamnade på weekend själv. Ingen annan kom in. Fattade inte det och väntade skit länge. Något av ett misslyckande. Men jag dansade jävligt bra, lite "RO-BO-TRO-NIC". Om du fattar vad jag menar. Nån grät.

På lördag dag kännde jag mig som sagt riktigt lycklig, motsatsen vad det på söndag. Men jag kännde mig väldigt verklig. Jag tänkte att jag kanske har hittat det som jag kom till berlin och letade efter. Riktigt känslor, så där dom alla andra verkar ha. För första gången i mitt liv börjar jag kunna förstå vad folk eventuellt kan se i en sing-a-song writer artist.

Jag har altid varit välldigt jämn i min känslor. Men nu verkar jag har blivit lite mer vågig. Precis det som jag kom till Berlin på jakt efter. Det är en anorlunda upplevelse. Efter som jag vet att det inte måste vara så här kan jag känna det men samtidigt se det med lite distans. Jag vet många som har levt hela sina liv i en storm. Nu förstår jag lite hur det e. På gott och ont.

Ignorance is bless.


Såg Happy Feet (detta är en film för dej Eva) och Taladega Nights igen. Abrakadabra holms!
Vi kivades om vem som skulle köpa glass. Men glassen var slut i butiken.

Ikväll skall jag på hiphop gig i mitte, på fredag e det ost middag, lördag e det carolinas födelsedag och radioclit på 103. John försöker övertala mig att gå på Kit Cat klub. Jag skyller på Johan nu typ. - Om johan går så följer jag med. Men jag är ärligt talat rätt orolig för piss poolen som Jory har talat så varmt om (eller "lucky pool" som farre hade kallat den). Det finns en spandex gunga också, den skall man INTE gunga i. Enligt Brian kommer man aldrig där ifrån om man väl sätter sig. Och folk behandlar en som allmän egedom om man e i den. Tur att jag inte gillar att gunga.

Jag funderar lite på att åka någon annanstans och jobba, kanske Tokyo, verkar vara lätt att fixa jobb där. Men det känns bra att jag kommer ha Berlin som homebase. Göteborg känns verkligen inte som hemma, jag känner mig inte bekväm där, inte denna julen iallafall. Har inte något med människorna att göra, bara med stan, storleken och att man alltid är betraktad aldrig anonym.

3 Comments:

Blogger Leo said...

check it out! kommentarer i ett litet pop-up fönster... wow.

01:57  
Anonymous Anonym said...

Leo: Måste göra dig besviken. det är så mycket som lockar här hemma just nu så jag kommer nog inte till Berlin förren söndag kväll. Sorry man.

17:16  
Blogger Rebel Commander said...

Leo, du borde skriva en liten roman om din jakt efter känslor. Känner verkligen igen mig. I gymnasiet trodde jag att alla mådde så mycket bättre än vad jag mådde. Och antagligen gjorde de väl det i och för sig. Men på något sätt - det är bra inbillning.

18:14  

Skicka en kommentar

<< Home