torsdag, december 28, 2006

Göteborg e grönt, Berlin e vitt


Det snöar i berlin, o det lägger sig. Helt vidstilla också. Det e skönt att vara hemma igen efter min kaos semester i göteborg. Shit, det var rätt ansträngande att komma hem, sjukt nice att träffa alla gammla stötar förståss men ändå.

Jag anlände i gbg kl 19.10 efter cp buss resan, det var iofs trevligt att åka med Rebecca o Em-bob. Lite tidigare än beräknat. Måste vara första gången. SMidde planer med Johan o Yasin om att mötas upp senare på kvällen. Krama morsan och dumpa packningen, chilla lite och kolla på svensk TV, det e så gött asså. Efter att jag upptäckt SVTs web tv är det nästan så att reklam filmer på svenska känns fetast, och TV3 fôståss.

Killarna kom hem till mossan o vi drack lite vin. Sedan ner till ökända Uppåt framåt. Väl där lyckades jag hälla ut två fernet shots över en tjej, hon bad om ursäkt och köpte två nya till oss. Mycket överraskande. Det var riktigt brattigt på uppåt. nya blizz eller nått.

Suveräne DJ Crinan spelade plattor på ett ställe som hette "lokal". Jag kunde inte hitta det. Efter typ en timma väg beskrivning från en packa svenne fattade jag att det låg runt hörnet. Det var hel ok där, Ruggigt bra musik, dock spelade inte Suveräne DJ Crinan, han hade redan dragigt där ifrån till en svartklubb på mölndalsvägen. Träffade lite löst folk jag kände på lokal och rökte cigarr med Prins Thomas som också spelade skivor.

Drog vidare till super osköna stället Jord. Mötte upp med ett par av johans polare, en hängde med mot klubben. Jag blev upprörd (igen) över att man inte kan köpa sprit i butikerna i gbg. Det slutade med att jag tjacka en folk öl på en korv mojj. Deprimerande. Jag insåg även varför jag hade så bråttom därifrån (gbg).

Väl framme på festen njöt jag av att kunna göra mig förstådd, snakkade med alla, la min jacka i öl. Dansa o röta. Träffade två blogg tjejer precis när ölen hade stigigt till mitt huvud, (förlåt om jag var otrevlig). Drog mig hem när det började bli för mycket. Gick längs södra vägen och det känndes som om det var 90-tal. Jag kom tillbaka till 90-talet mentalt. det var fint.

Överaskade mormor med att komma hem till henne den 23 då vi traditions enligt firade jul. Käka lite sill o så, du vet hur det e. Fick en hemma byggd fiol av morfar, det var ännu finare. På julafton chillade jag med Ugo o farsan på fuckin Bishops arms på järntorget. Maten var kass o ölen kostade 69 kr. Träffade Leo lite senare o snakkade om livet, som vanligt när vi träffas. Han e waaay djup.

Juldagen var det fylla igen, hemma hos morten, kunde spana in i mitt ex's lägenhet från han fönster. konstigt. Massa vin. Ner på stan. Träffade Nina i bankomat kön, hon jobbar på Diskteknik, det tyckte ju jag var festligt då. Kanske lite för festligt, tor att jag kanske mobbade henne för mycket, det e säkert ett shysst jobb. Det e ju inte så att hon diskar heladagarna. Hon e personal chef. Ledsen om jag var väl kaxig.

In på Jazzhuset, rå tråkigt. Jag o johan drog iväg till Nef. Träffa Nina igen, hon skulle gå hem. Sneakade kön, igen. Samma rutin. Johan fösvann, jag körde side step technique hela morgonen o avrundade med vego burgare på 7:ans aka kåken.

Sen åkte jag hem på mogonen. Det var nice att utväxla jul historier på bussen. Anlände i Berlin lite tidigare än beräknat, måste vara andra gången någonsin.

Min lägenhet var rå kall efter stått tom de senaste fyra dagarna och värme fläkten gick för fullt hela natten. Jag tror att jag e sjuk. Ikväll blir det gratis öl med grabbarna på stället som tjejerna jobbar.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fy fan. känner mig riktigt illa till mods att komma till den kalla lägenheten. Men Berlin life får överväga det. Nu ska jag dra till sjuans öl-hall och dricka öl och försöka hålla mig vaken till i natt. Caviar såklart..

jag gillar inte att jobba.. inte alls...

20:20  
Anonymous Fuct Clothing said...

Nice! Thanks for sharing..

07:18  

Skicka en kommentar

<< Home