onsdag, januari 03, 2007

årets bästa cold turkey


Damn! Jag svettas och skakar... behöver nicotin. Nu snart tre dagar utan. Igår kväll var det värre. Så nu skall jag försöka göra en Leos Top 5 alla kategorier, citat, klubbar, DJs, Skivor, låtar, filmer och TV serier. Och förståss en worst of 2006 lista. Lite väl lätt men jag skall försöka sätta ambitionen högt... hör av dej om du har önska mål på ytterligare listor.

Top 5 mest minnesvärda citat 2006.

1. "Ja, så kan vi dricka bira och skjuta korkar upp i röven på chicksen!"

Bräker Patrik på finlandssvenska, skit glad o as packad i berlin, ang vad vi skulle göra när vi kom till klubben.

2. "Thats because there is no word for entrepenur in french."

George W Bush, skit-packad o glad ang. varför fransk ekonomi går så dåligt.

3. "Is this Beef?!"

Sa min kollega Ron på allvar till vår chef andra dagen på jobbet. Ang. att han kom två timmar försent och chefen nämde det. Plus att han e från Inglewood och fett Afroamerikan stereotyp.

4. " Mmm, jag e hemma och jag dricker en milkshake nu, den var så god att jag kände att det var värt att nämna!"

Tok ljuger tok Johan på tok fyllan när han pratar i telefon med Jonas. Johan stod utanför klubben (Jonas var på) och drack vodka, och nekades inträde. Ang vad han gjorde just då.

5. "Leo: High five maxxie! Säger jag och stäcker upp handen i luften utan att få någon respons. Maxxie: Yes? Leo: Do you know what that means? Maxxie: Yes, offcourse, a stereo, sound system."

Italienska Maxxie ang. att göra high five och att inte fatta nått.


Top 5 klubbar 2006

1. Club 103

Har tagigt mig till sig som en förlorad son. Ibland vill man känna sig trygg när man går på lokal. Inget är bättre för mig än 103 då. Och med SickGirls som hus DJs så kan inte inte bli så jävla fel. Dom hoastade till och med min GrimeStep International kväll, och skall göra det igen!

2. Klubb Leo och Johan

Ingen lägenhet har rockat hårdare i år än vår. Efter otaliga förfester, fester och efterfester har berlins guld pojkar jobbat upp en bra rutin när det kommer till att maxa stämmningen. Till och med kvarters polisen e stammisar. Plus att vi har haft besök av minst lika många värlrenomerade DJs som vilken seriös natt klubb som helst.

3. GrimeTime / Café Moskau

Dom tog hit dom största från Grime scenen hela sommaren. Inte mycket väsen under hösten. Moskau levererar ändå bra, solida klubb kvällar. Men bäst blir det när Grime Time rockar under våningen med killar som lethal bizzle, sway eller bruza.

4. Freak Camp's Dubstep sessions

Inte så jävla party, men jag har varit där så många torsdagar att jag känner mig som hemma med Amewu o Danny Bwoy.

5. Weekend

Här på 12:te våningen har vi lyssnat på Theo Perrish, svettats o tittat på soluppgången. Så mycket att vi har utvecklat en egen guerilla taktik för att komma in på stället.



Top 5 Album 2006

1. Spank Rock - YoYoYoYoYo
Pumpa Rick Rubin på alla fester förra året.

2. Wiley - Da 2nd Phase
Eskiboy! Whats my name now?!

3
. Burial - Burial
Burial burial burial... jag saknar ord för att beskriva detta album.

4
. Missill - Mash up
Döds skönt opretaniöst party album, alla diggar.

5
. T.I - King
Electro Emotionell söder Hiphop. Om Ellen Alien var man och svart och född i södra USA skulle hon låta ungefär så här.

Top 5 DJs 2006

1.
SickGirls
Underbar hip hop, booty, electro, kuduro, grime, dubstep mix oh so well.

2. Kode 9
Njutit av hans massiva bas vibbar vid två till fällen i år.

3. Marvy Da Pimp
Booty, grime, baile funk o kuduro rätt ifrån paris. Norpar tredje platsen pga av alla mixtapes han ger mej.

4. DJ Netik
DMC champion 2006. Lyssna på han scratch solo på "Legenarie". Oslagbart.

5. Suveräne DJ Crinnan
Slår aldrig fel med sin rariteter, låtar du defenitivt inte har hör förut. Gubb kraut disco!



Top 5 Singlar 2006

1.
Netik feat. Lexx Coop - Legendarie

2. Wiely - Eskiboy

3. Buraka Som Sistema - Som Makas

4. Uffie - Pop the Glock

5. Balistiq Beats - Final Boss


Top 5 Filmer 2006

1. Little Miss Sunshine
Äkta feel good film i samma kaliber som School of Rock. She's a super freak, super freak!

2. The squid and the whale
Det e jobbigt, men charmigt. Wes Andersson vibbar förståss. Och denna gången handlar det om riktigt människor och inte om plast robotar.

3. Shortbus
Det e skit jobbig att alla i världen e så kåta. Men kul att titta på social accepterad porr.

4. Me You And Everyone We Know
Ja, det e så varmt i denna skit fina lilla film om kärlek. Om det lilla mitt i det stora.

5. Grizzly Man
Han dog fortare än Steve Ervin i ett akvarie fullt av rockor.



Top 5 TV serier 2006

1. Arrested Development.
Kanske inte från i år egentligen men fruktansvärt rolig. Sesong två bjuder på den bästa "chicken dance" scenen i världs historian. Anjang!

2. Battlestar Galactica
Nörden i mig får blomma ut till full när Admiral Adama och Starbuck ger sig ut på planet jakt.

3. Lost
jaja, va ska man säga, jag e en sucker.

4. Dr. Who
Det e en klassiker! Fuck you!

5. Chapelle Show
I wanna piss on you, pee pee pee on you!


3 Comments:

Blogger Nose said...

Oj fan, jag glömde Arrested Development. Har nog fan ett par avsnitt kvar att se! Arrested Development och Weeds har tillsammans fler sköna karaktärer än den senaste 15 årens samlade övriga TV-serier.

16:13  
Anonymous Anonym said...

AAAAAHHHH!!!!! Fan Leo, vad är det här för bild, du vet ju att jag har fiskfobi! Så jävla taskigt!!!!! Nu kommer jag aldrig mer våga läsa din blogg, är du nöjd nu?

16:36  
Blogger Leo said...

Nej, jag vet inte att du har fisk fobi... arrested e grymt! nu ska jag bada o sen kolla på weed. Och jag e rätt nöjd...

22:54  

Skicka en kommentar

<< Home