lördag, februari 17, 2007

I was on fire!

Flickornas favorit.

Åter igen, idén om att jag skulle kunna ha en lugn helg fick spö mend en gång. Men det började väldigt bra. Trevlig lung kväll i goda vänners lag. Pelle tog sin grav öl efter som han flyttar tillbaka till Danmark nu snart. Jag, jonas, Erika, "brain ulla", en holländare och the one and only Johan.
Lite stökigt men ändå väldigt kontrollerat. Förutom när vi hade snöbolls fight med pappers närsduks paket då.
Här ser vi Pelle och jonas in action. Pelles "go to" replik för kvällen var - My snake skin jacket is a statement of my personal freedom. Så drog vi till Fredriks födelsedags fest. Jag prioriterade bort Disco Skull lable night till hans ära. Väl där, med ett glas vin i handen, står o hänger i baren lite trendigt så där... Så slår det ut LÅGOR från min arm, jag fattar ingenting först och försöker släcka det med handen o bränner mig, efter typ 5 sek sätter jag mitt vin glas över lågona och elden dör, skadan är dock redan gjord.

Min arm gjorde riktigt ont och jag drog in på badrummet o sköljde den under kranen, det hjälpte, men så fort jag tog bort armen från vattnen brände det. Johan kom in o kolla hur det vad med mig. Det enda jag kunde komma på för att lätta smärtan var:

- Ge mig sprit! Mycket sprit.

Johan kom tillbaka med ett dricks glas fernet. Så där stod jag på en fest med ett glas fernet i ena handen och andra under en kall vatten kran (i tre timmar!). Och faktiskt så hängde folk runt lite inne på dasset. Stora tack till alla som förbarmade sig.


Och så här såg det ut i går kväll. Det e lite värre och lite gråare/bubbligare nu.
Det sissta tänkbara som kunde hända, skit dras tydligen till skit. Det jag ser framemot mest är att kunna säga på måndag till kollegorna på jobbet:

- I was on fire this weekend, no literary on FIRE.

Det blev ju en massa sprit den kvällen. - Jag måste ta flera tunga droger för att lätta min svåra plåger. Nöd rim kanske. Jag minns inte hur jag tog mig till eller kom in på en klub, helt själv var jag också. Så jag drog där ifrån, klockan var 6 på mogonen till min stora överraskning.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

I knew it, the Rookie is fuckin' hot, tssssshhhhhhhhhhh, a genuine Swedish Fire!

20:47  

Skicka en kommentar

<< Home