söndag, juni 24, 2007

Midsommar afton

Frakvent papparazzi drabbade Nose.

Shit vilken fin midsommar vi hade, Mauerpark, sill, nubbe och dragspelande hjärnkirurger. Fick möjligheten att sprida lite svensk fylle kultur till ett gäng inte ont anande britter, jenkare, tyskar o spanjacker. Nubbarna rann ned, och alla tyckte bättre o bättre om dom. Uttrycket "getting shit faced" gjorde sig verkligen rätt i sammanhanget. Alla flickorna från andra länder fick med sig svenska killar hem, och var ytterst glada över det. Hadde en lång konversation om svenska killar med en tysk tjej, tydligen besitter vi samma magiska krafter som "svenska flicka" gör i Grekland fast bara här i Tyskland. Jag hadde ingen aning. Sol och varma vindar hela kvällen. Det regnade tydligen både i Göteborg och i Paris. Runt tolv snåret på natten började det regna här med, då var jag redan på väg till nästa fest. En kokain stinn tjej från Greenage village ledde vägen. Jag lämnade min cyckel olåst någonstanns. Jag var lycklig. Allt förlöpte perfekt. Precis när jag var så full att jag inte kunde stå kom andra vågen av energi. Reload. Rå stressade en stackars liten tjej från sverige med ett babbel om att hon inte hälsar när man möter henne på gatan. Jag drack en flaska Ramazoti. En flaksa Fernet. Hannes hade lärt sig små grodorna och kom hoppandes in på efterfesten. Snakkade skit med DJn. Hans tjej arrade gig på nån klubb. Vi bestämde massa saker som ingen av oss kommer att hålla. Lämmnade min ryggsäck någonstans. Jag gick in på toa och upptäckte hela p-bergs blow liga. Langarna stod i kö i trappupgången. Två tjejer i katt-masker sprang runt toppless och slogs. Nån bad någon att gå hem efter som att detta var "en seriös fest" och tänkte personen inte festa seriöst hade han inte något att göra där. Jag gled genom de olika grupperna. Jag tror att alla älskade mig. Och jag i min tur hade huvudet på skaftet och bestämde mig för att gå hem medans allt var på topp. Kl 06 promenerade jag helavägen från p-berg ill x-berg. Efter en av de mest lyckade midsommar firandena jag någonsin har haft. Smiskar definitivt förra årets London fiasko på fingrarna. Alla älskar svenskar, iallfall så länge vi bjuder på sprit.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hey. låter fett!

själv var det lyckat också faktiskt. lämnade regnet i gbg på eftermiddagen och drog neråt kusten till hyfsat väder på kvällen. Slutade med dans och nån form av rollspelsbrottning till techno. och det klassiska doppet i havet med whiskey flaskan i högsta hugg. Sen har jag första minnesluckorna sen Berlin i nån timme eller 2....minns att jag gick och la mig vid 6 tiden. Ändå ganska bra jobbat
med endast 16 pers fest och ett hus i ett litet samhälle.. jag kommer göra stordåd nästa gång jag besöker dig...

02:08  

Skicka en kommentar

<< Home