onsdag, juni 14, 2006

Film & TV


Jag har på sistonde sett en hel del kvalitets film. Detta beroende på att jag lagt vantarna på min rumskompis DVD samling. Bara som expempel såg jag "Conan Barbaren" igår kväll. En riktigt bra film att somna till. Conan (Arnold) har tills 40 minuter in i fimen bara en replik.
- Crush the enemies, se them driven before you and take advantage of their wimmen! Som han svarar på frågan vad som gör honom riktigt lycklig.
Och jag har lyckats plöja igenom Mad Max trilogin. Inte lika kul som när jag var liten, men helt ok.

TV serier är också en underbar form av slappande. Sesong 11-14 an the Simpsons än nu avklarade liksom sessong 1 av Dr. Who. Sessong 1 av min barndoms favorit, Babylon 5 (vilken inte alls är lika underhållande som när jag var liten). Och min nya favorit the Boondock. Klockren lite serie som driver med etniska grupper. Ahh, den postironiska rashumorn upphör aldrig att underhålla.

Leo och Jens skulle ha varit här för tre timmar sedan, jag börjar undra om det har hänt något. Men det är väl inte mycket jag kan göra åt det, tänkte istället berätta om en riktigt bra film.

Om jag var bra på att göra film och skulle göra en film, så skulle det bli "Broken Flowers". Jag kunde blunda och mima med till replikerna utan att ha sett filmen innan. Och ni vet hur man hoppas att saker skall hända i filmer, allt jag hoppades hände. Nu låter det kanske som att filmen var helt förutsägbar och skit tråkig. Inte alls, det är verkligen en riktigt bra rulle. Alla borde se den och den klättrar raskt upp på min film top 5.


FILM TOP FEM:
1. La haine
2. Anchorman
3. Broken Flowers
4. Man bites Dog
5. School of Rock

5 Comments:

Blogger Nose said...

Broken Flowers besannade alla mina förväntningar. Murray är grym, Jarmusch är grym, självklart gör de en skitseg långtråkig jävla rulle, med förutsägbara gags, som undergräver de få fina stunder som bjuds.

22:28  
Blogger Leo said...

ojojoj, vi uppfattade verkligen filmen helt olika. jag lämnade tv soffan med en mysig känsla i magen. grym rulle!

11:22  
Anonymous Anonym said...

Jag dansade rumpan av mig i kväll till en DJ som heter Daniel Wang som tydligen bor i Berlin nu. Riktigt grym disco! hoppas du hittat leo, leo!

Lyckan är total efter vinsten idag!

yippie

03:14  
Anonymous Anonym said...

Jag är nöjd att jag lyckades pricka in en film jag sett på din top5 lista (Anchorman)!

Många svenskar i Berlin igår/idag? Grymt att Sverige vann iaf!

För övrigt så tar de sista skolorna studenten i sverige idag, sjukt skönt

09:35  
Blogger Leo said...

Hehehe lyckan efter vinsten ÄR total. Och det är så sjukt mycket svenskar här att jag knappt vågar öppna munnen, det är faktiskt fler svenskar i berlin just nu än det är turkar.

Daniel Wang är grym! Antar att du träffade crinnan på den spelningen då. Det är en av hans favvo DJ's.

15:17  

Skicka en kommentar

<< Home