fredag, juni 30, 2006

Foggy London Town 3


Ok sissta och störtsta delen i min trilogi om min london resa.
Fotbollen gick ju inge vidare som vi alla vet och det dök upp förvånansvärt många tyskar från alla håll o kanter. Jag gick hen efter förstahalvlek, jag gav up som den äkta svensk jag e. Hade träffat några Australiensare som snakkade om att dom skulle på en minifestival utanför london så på kvällen bestämde jag mig för att åka till Sunningdale. När jag går av i Sunningdale börjar jag ångra mig. Klockan e 23.00 och sunningdale e stängt. Inte en människa på gatorna, det enda som e öppet är "Super Tiger: original indian couisin". Jag har en väg beskrivning som är 2 A4 lång och en himmla massa parker att korsa. Vägbeskriviningen var typ, ta vägen mot Winsor, sväng vänster efter tre vita små hus, du åker upp för en backe och när du har passerat tennis banorna som ligger 500m bervidvägen efter en liten bäck tar du första till höger, (den vägen med mycket löv på)korsa ett vete fält och gå rakt igenom parken barkom osv osv osv.

Det var kolsvart och det fanns knappt någon gatubelysning. Jag hamnade på ett bröllop. Jätte konstigt. Jag följde vägbeskrivningen exakt och hamnade på ett bröllop där det visade sig att brudparet skulle spendera sin bröllopsnatt i ett tält. En parkvakt kunde förklara lite bättre för mig vart jag skulle. Det var som att vara mitt i Twin Peaks. Höga tallar som viner i vinden, ugglor som hoade och stora ensamma hus som det bara är tänt på övervåningarna i.

Jag hittade fram tillslut och när jag kom dit så säger vakten.
- Eh? tycker du inte att det är lite sent?
- nä?
- Ok, du behöver inte betala.

Jag fattade först inte varför men när jag komfram till festival platsen fattade jag varför. Festivalen var över. Det enda som återstod var ett DJ set. Dom enda som var kvar var de 20 botanikstudenter som bodde på campuset som festivalen var på. Och jag då. Dansade lite. Halsade lite gin. Blev lite full. Hittade australiensarna som jag skulle slagga hos. vi gick till deras hus och rökte lite weed, jag skulle gå ut och andas lite luft. Dörren slår igen. Jag är ute låst.

Jag knackar på, men det verkar dessvärre som att alla har somnat där inne. Det sjuka är att fru fortuna log mot mig igen, jag lyckades hitta en utfällabar säg på verandan som jag smäller upp och lägger mig i. Sover jätte gott. När jag vaknar knackar jag igen på dörren. INget svar. Jag har min väska där inne så jag måste verkligen komma in. Jag går runt huset och kollr in genom fönstrena. Då ser jag till min förvåning att en ytter dörr står vid öppen. jag går in och märker att alla har dragigt redan. Tar min väska och börjar knalla mot stationen.

Tänker att jag kanske skall passa på att ta mig till Winsor Castle när jag ändå är i närheten. Missar precis tåget och nästa tåg går två timmer senare. Jag går till supermarketen och köper jorgubbar engelsk vällagrad cheddar, två cigarrer, lite melon en 70cl gin och lite bröd. Nu känner jag mig redo att möta dagen. Går tillbaka till stationen. Det kommer ett tåg i motsatt riktning och plötsligt sitter jag på det på väg mot Reading. Reading e skit tråkigt men jag började bli full så det känndes ändå ok. Bestämde mig för att åka till brighton eftersom det på den stiliserade tågkart jäveln så ut att vara nära Reading (om ni förstorar kartan här ovan kan ni se hur fel jag hade). Det kostade mig 25£ att åka till Brighton.

Brighton var fint, gulligt och pittoreskt som fan. Jag gick ner till stranden och kollade in pirerna, vandrade runt lite i stan, gick up för den högsta kullen jag kude hitta och satte mig på en (vad heter det när det e en kyrkogård utan en kyrka, bara gravar) gravplats och drack en massa gin. Sen blev jag full och åkte tillbaka till london.

Måndagen spenderades genom att dra runt i östra London, bricklane o hoxton park områdena mest. Trevligt som fan. Åkte till Rythm Division (typ den viktigaste grime butiken i världen) för att tjacka lite DVDer. Hoppades att dom skulle ha Lords of the Decks där. Vill så gärna se Jammer köra mini motorcykel genom ett jätte förnster på ett hotell i berlin. DVDerna innhåller också massa videos och tidigare osläppta spår. Jag tog mig genom hela Benthal Green längs roman road, typ en två timmar promenad för att upptäcka att stället var stängt pga sjukdom.
Maxad oflyt men thoo.

Gick upp kl 03.40 och gav mig av mot flygplatsen, min flight gick 06.25. Jag hade planerat allt och skulle vara på flygplatsen en timma innan planet gick.
Det som kan gå fel skall gå fel. jag skulle ta tunnelbanan vid kings kross o sen byta till express tåget. Jävla Kings Kross station hade brunnit under natten och var nu stängd. Helt otroligt tänker jag samtidigt som paniken växer. Lyckas hitta en buss som går till liverpool st ca 10min senare. Jag kommer dit och hoppas på tåget och tänker att det e lungt nu. Väl på flygplatsen fattar jag inte vart jag skall så jag snurrar runt lite, kanske 5min. Sen hittar jag ryanairs diskar. kl är nu 05.53. Incheckningen har stängt säger en ryanair dam, men du kan hämta ditt boarding kort där borta istället. Det e en tio minuters kö till den lilla luckan och när jag kommer dit är det 25min tills planet går. Dom säger att jag inte kan åka med. Jag ber och ber och ber.

pleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleas
epleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleasepleaseplease
pleaseplease...

Det funkar inte. jga har missat planet, jag kan boka om o åka 12 timmar senare eller åka till Leipzig om två timmar för en kostnad av 40£. Fuck tänker jag. Och i förvirringen så tänker jag också att Leipzig e väl jätte nära berlin... och bokar om mig till Leipzig.
Leipzig är inte nära berlin. Jag fattade det när jag satt på planet. Det är en tråkig stad, det bästa med den var att jag hittade ett fem pack strumpor för 3€. Mycket nöjd. En pizza kostade 1€. Tåget från Leipzig kostar 38€ och tar två timmar. två timmar som jag spenderar med en 60 homosexuell charmör som masserade mitt knä. två välldigt brådmogna femtånåringar och två nunnor. Fentonåringarna och nunnorna var svenska.
Shit vad glad var var över att vara tillbaka i berlin.
puh. nästa inlägg blir nog johan och Dj crinnan orienterat efter som don e här på besök nu.
so long.

7 Comments:

Blogger Mattias said...

du verkar ha haft det fördjävligt i london

11:11  
Blogger Leo said...

det var ett äventyr.

12:03  
Anonymous Anonym said...

ajajaj... ge inte upp om london, det blir bättre nästa gång. under karnevalen kan det aldrig gå fel!

21:00  
Anonymous Anonym said...

a och o
lämna aldrig london och se upp i trafiken

03:42  
Blogger Leo said...

men jag hade ju skit kul hela tiden!
det var jätte fint i brighton, kul att ha sett det. Och det var inte mitt fel att jag blev på körd. Hons cyklade på en trotoar. så det så.

12:25  
Blogger Mattias said...

fortsätt intala dig att du hade kul. you go girl!

18:43  
Anonymous Anonym said...

Immer wieder informativ!

22:02  

Skicka en kommentar

<< Home