lördag, juni 17, 2006

Sway & Bruza & Ambitieux




















Team Leo och Leo vaknade, käkade pizza och drack kaffe. Sedan var vi tillbaka i spåret.
Mötte upp med Jonna, tjacka två pavor bubbel och drog upp på hennes tak. Det började regna så vi gick ner från taket, då kommer jonas och jonna går till jobbet. Vi går typ tio meter längs gatan när himlen öppnar sig och atlanten kommer ner över oss som en osmältmåltid, helt sjukt regn med hagel i. Det regnar så tjockt att vi inte kan se mer än 20m framför oss. Vi står som tur är under en bro. Lagon tills vi drukigt upp vinet slutar det regna. Vi bestämmer oss för att dra hem till jonas, köper ett 6pack och ett helrör på vägen dit. Vi har bestämt sedan tidigare att vi skall ta ett gruppfoto på mej Leo och Jens. Leos ide att Jens står i mitten och vi är lejon på båda sidor om honom, var på väg att förverkligas. Det enda som saknades var Jens.
Så ringer Jens och säger att han är precis utanför, möter upp honom och photosessionen kan börja.
Jag kommer att lägga upp ett eller två av fotona här, just nu är dom dock i jens mobilkamera i en bil någonstans i norratyskland. Vi blev spritfulla och började musicera på jonas Rapman, Leo la lite tyngd i microfonen, vi garvade och hade det riktigt bra! På vägen till Sway giget kom Jens på en jätte bra radio jingel:

Man: Har ni stek?
Servitör: Nej tyvärr.
Man: Kan jag få en skäggbiff?
Servitör: Nej jag är ledsen men det har vi inte.
Man: Har ni Leo och Leo?
Servitör: Givetvis, villdu ha den med Jens?
Man: Ja tack! Leo och Leo med Jens.

Det var Jonas som knäckte att Leo och Leo med Jens låter som en maträtt, Jens e då såsen.
Kommer in på Café Moskau och franska grimetime tävlings vinnarna Ambitieus stog redan på scenen när vi kom, underbart liveset. Det är koolt att dom kan rocka publiken fastän att ingen förstår vad dom säger. Amewu var givetvis där och uppträdde med dom. Efter att dom hade gått av spelade Danny Bwoy lite skivor. Eftersom jag hade fickminnet i fickan (varannars) bestämde jag mej mitt i fyllan att göra en intervju med fransmännen. In backstage och knölade mej förbi en vakt medans jag mummlade nått om

-Im supposed to have en interview with Ambitieux, Swedish student radio...

Det här låter som ett katastrof upplägg, men det gick riktigt bra. Vi fick också en fet shout out på franska! Sedan var det Sway på scenen, grymt begåvad kille asså. Han var grym på att egga publiken och hans album e ju så bra! Otroligt rutinerat. klockren konsert, och vi fick höra ny singeln. Dom öste ut promo plattor, så mycket att folk inte ens plockade upp dom utan de låg bara på golvet. Jag tog två och gav en till Jens som hade stått längst bak och missat gratis skivorna. Han blev jätte glad tror jag, eller så var han bara lyrisk över gigget. Jag drog med mig jens backstage som fotograf och passade på att intervjua Sway och Bruza också. Plus att Grimetime arrangörerna snackade om att ge mej presskort till deras event. Antar att jag kommer in gratis då... det skulle vara guld. Weed igen och begynnande träningsverk i låren. Dj Ras Kwame (BBC 1xtra) gjorde ett grymt set, fattar inte hur man kan hitta så underjordiska grejer som är så bra... och sedan bygga ihop det tillen väv. Fylle snackar med Flow som jag alltid gör, träffar Alex från Sick girls, alltid jätte trevlig. Minglade lite och kom på att jag faktids börjar lära känna en del typer här, iallfall i grime svängen. Jag och Leo snubblar hem genom en kylig sommar morgon, sjukt nöjda med dagen.

Nu skall jag väcka Leo Ruckman