fredag, juni 16, 2006

Om Dizzee Rascal & Fotbolls feber

Leo & Jens anlände i onsdags vid 12 snåret. Vi har en del feta planer inför sensommarens program start (Dizzie Bones!). Både jag och Leo kommer givetvis att fortsätte lägga upp små inslag på Leo&Leo bloggen, så där finns det godis för den musik hungrige. Onsdagen var lugn och Leo däckade som en turkisk tjur runt åtta snåret efter 56h utan sömn. Igår tog vi klädbutiks runda och jag lyckades äntligen besöka berlins no 1 writer butik, måste dra och tjacka lite burkar o pennor så att jag har nått att göra på natten. Vi hyrde en cyckel till Leo, funkar av bra, mycket billigare än u-bahn kort eller nått liknande. 20€ deposition Sen 5€ för första dagen och 4€ för de kommande. Alla som besöker mej från och med nu skall hyra cyckel. Det ultimata sättet att se berlin. Hur som helst, som ni alla vet var sverige matchen svettig. men svettigast var det nog här, med 69% luftfuktighet. Där vi såg matchen var också ett gäng från frölunda som helatiden skrek - DIN JÄVLA ÖISARE! varvat med (när Santacruz var i bild) - RAKA FITT SKÄGGET! Och den för mig helt okända:
- Sweden, Sweden, SWEDEN. Kniven, gaffeln, SKEDEN!

Sedan var det dags för kvällens höjd punkt! Dizzee Rascal på club 103. Jag och L trillar fram till baren och möts av Hesam som också såg sverige matchen, bjuder oss på vodka shots för att fira segern. Skum men rätt bra rappare från Syd Afrika som hette Data MC värmde upp och sedan braka det loss! Vilken jälla "mosh-pit" mään, jag kunde inte ens höra vilken låt som gick, jag var för upptagen av att skydda mitt huvud, ungefär två minuter in i spelningen tar Dizzee av sig på överkroppen och visar att han nu har blivit amerikaniserad, grabben har gymmat uppsig till 50-cent nivå på typ 6 månader. Man kanske måste göra det om man skall turnera med Red Hot Chilli Peppers ( som förövrigt är det värsta som har hänt världen på mycket länge). Skit tråkigt, jag gillar feta och skinniga rappare, det ger dem karaktär och oddball/underdog status. Sen kom nästa bakslag, var tredje låt var covers på "kända" amerikanska hip hop hits. Självklart var det underbart att se Dizzee göra "I luv you", "Stand up tall", "Just a Rascal" och "Fix up, look Sharp". Nästa överraskning var att de spelade Lethals POW, Jammers Murkle Man och en massa andra grime banger medans Dizzee bara står och flexar sina nya muskler i typ tio minuter en kvart. Jag antar att det är för att reppa scenen och det är ju bra när du är på USA turne med RHCP (hmm, Rohypnol Celebral Parés). Men på en grime klubb i Berlin kan du väl fan köra längre än en halvtimma. Hursom helst, en smal dizzee med endast eget matreal hadde fått 10 av 10. Nu blir det bara 5 av 10. Håller tummarna inför Sway & Bruza giget ikväll istället.
Nu skall jag väcka Leo Ruckman...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har leo och leo sommarlov el när är sista?

missa inte en möjlig förklaring av murk ngr inlägg tillbaka om du inte läst det redan...

18:23  
Blogger Grovt Initiativ said...

jag gillar hatet mot rhcp.

23:12  
Blogger Leo said...

jag gillar att hata rhcp, dom träffades ju fan på ett sport collage. klart att det inte kan bli nått bra av det.

13:33  
Blogger Leo said...

Leo och Leo kör repriser, några av våra mest omtyckta program en gång till! kan det bli bättre?

13:34  

Skicka en kommentar

<< Home