söndag, juli 02, 2006

Christian och Johan med Leo


Äverntyer slutade inte med att jag kom till berlin. 18 timmar efter att jag hade kommit hem anlände johan och suveräne DJ Crinnan. En mycket angenäm duo. Som vanligt hade johan sovit som en kung hela resan medan crinnan såg lite skakigare ut. Hem och äta och sen till mauerpark och dricka jäger o öl. Erika o jonas mötte upp oss. Cinnan gick hem vid 01 snåret och jag o johan deckade vid 03. På de två timmarna vi var ute hann vi dricka en capiriña på Brazil 101, dricka en Gimlet (?) på 8mm Bar. Drinken som Noboyd Nilsson utnämnt till 2000-talets Long Island Icetea. Kolla in på en tråkig rockbar som vi dagar senare skulle återvända till. Vi gick också in på Kafee Bruger och svängde våra lurviga. Träffade ett gäng svenska turister. Johan snurrar runt i bakgrunden. Mer öl. En extrovert bög på golvet. Johan på golvet. Plötsligt, en extrovert bög på johan. Eller som johan själv uttryckte det dagen efter:
- Jag trodde att han var en skit full hetro kille som gjorde bort sig när det i själva verket var jag som gjorde det.

På torsdagen hyr dom cyklar och vi fixar en karta. Crinnan käka en macka med mycket "frisk" avocado kräm och johan tyckte att temperaturen var angenäm. Crinnan tog en liten skivrunda, vi mötte upp med jonna och sedan var det dags att bära madrass igen. När Andreas lämnade berlin lämnade han också en madrass och ett litet natttygborg som jag frågade om jag kunde få ärva, det fick jag. När jag nu hade finbesök tänkte jag att jag skulle hämta den där 160cm sängen. Jag ringde Ben och vi gick dit på onsdagen för att hämta den. Då upptäckte vi att Kristel aka El Spanjacko redan hade claimat den. hon vägrade lämmna tillbaka den med ursäkten att hon skulle jobba om en halv timma. Jag provade med: Vi har en madrass (en 90cm's) till här, vi kan skjuta in den genom din dörr och du kan skjuta ut den andra, hon tvär vägra som en apple plus och mummlade nått om siesta. Sen sa hon att vi kan komma tillbaka imorgon o hämta den. Vi fick bära hem 90 madrassen och lycko pojkarna fick sova sked en natt.

Hursom helst skulle vi nu bara hämta den andra medrassen sen skulle vi till jonnas tak. malena mötte oss på taket och sedan slöt hennes mittbevohner Adam upp med en polare från NY. Sen går alla hem, utom jag o johan. vi sitter kvar på taket med en flaska jägen 10 öl o två flaskor vin. Vi lyssnat på (tysk radio) Toto och Pet shop boys o dansar lite. Sen drar vi till weekend och slår oss lösa.

På fredagen sticker crinnan iväg kl 08.30 på sin omfattande skivrunda. Jag o johan drar o fikar m erika och sen till johan framtida skola som tyvärr var stängd och så till baka till brunnenstr 10 och kolla på tysklands matchen. Jag är den enda som står upp när argentina gör mål. En lokal med kanske 150 pers och alla tittar på mej. En tysk tjej trycker ner mig i stolen igen. Efter det sjunger vi sveriga ramsor och köper en back öl. till weinbergspark. sedan till White trash. mycket konstigt val av ställe. Jag o jonas gör en moshpit till ett italienskt hårdrocks band som uppträder i röda behåar (ja, det är precis så dåligt som det låter). Bander blir mycket irriterade över vår "dans". jag förklarar att i göteborg kallar vi det att RÖTA för en oförstående tysk. Sen drar vi hem.

Lördagen åkte vi till boxie, men suveräne dj crinnan blev rädd för alkolisterna som slogs så vi drog där ifrån. Han hade en skivbutik att besöka och jag hade en lägenhet att titta på. Vi mötte honom senare på the Emerald Isle. upp till Kollwits plats och dricka öl för att sen gå på Sines fest. 14 danskar 5 svenskar och 4 aussies. Sedan spelade moodyman på cafe moskau. När vi på gott humör skall svinga oss upp på cyklarna upptäcker vi att suveräne dj crinnans cykel har blivit stulen, istället skjutsar jag honom tvärs i genom alexanderplats korsningen och vi är välldigt nära att dö två gånger. När han hoppar av cykeln skakar han. Jag e inte så bra på att skjutsa. Moodymann var rätt töntig, spelade bakom ett skynke. Han gjorde ett j-dilla mini sett mitt i sitt sett, johan grät nästan. Sen åkte vi hem.