måndag, juli 03, 2006

Idag skall vi lämna tillbaka den cykel som är kvar. Vår plan är att suveräne dj crinan inte skall behöva betala de 200€ i självrisk som han har skrivit på att han skall göra om cykeln försvinner. Johan är tryggt hemma i Sverige nu, han åkte igår kväll. Vi är mycket nervösa inför hur vi skall göra och hur det skall gå efter som vi/han inte kommer att betala något. Men som tur är har vi tre olika taktiker att välja mellan:

1. Smyga dit med den cykel vi har kvar och bara lämna den utan att prata med dom.
+ : suveräne dj crinnan behöver garanterat inte betala något mer än depositionen på 20€.
- : Jag får alldrig återvända till den gatan igen och Johan får inte tillbaka sin deposition på 20€.

2. Vi är hans kompis och förstår verkligen hur jobbigt detta är. Pengar är inget problem vi vill bara göra rätt för oss.
+ : Det kommer att bli ett ganska trevligt besök. Mina vänner kan hyra cyklar där igen. Crinan får en räkning med sig som han inte betalar.
- : Han kan sätta press på oss och tvinga crinnan att betala cash, han får se mitt ansikte igen.

3. Detta är Johans favorit. Vi möter hårt mot hårt, vi hotar att stämma honom när han ber oss betala och på ganska lösa grunder anklagar vi honom för att syssla med olagliga aktiviteter. Undermälig information och lågbudget lås bla.
+ : Vi kan gå där ifrån som vinnare om det funkar. Ingen behöver betala något.
- : Han kanske blir arg och själv ringer polisen, då måste vi också ringa polisen och göra en polisanmälan. Och då kanske vi måste betala på plats eller så hamnar suveräne dj crinnan i tyskt fängelse.

Fortsättning följer så snart vi har bestämt oss, senast i morgon bitti...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det finns ett alternativ eller möjligen ett kompliment till metoden att komma med motanklagelser.
En videobutik anklagade mig en gång för att ha stulit en videofilm - vilket jag hävdade att jag inte hade gjort. De gav sig inte förrän jag frågade om de brukade lämna kvitto på återlämningen av hyrvideos. De svarade att det gjorde de inte. Jag frågade hur då någonsin en filmhyrare skulle kunna hävda sin rätt om kvitto på återlämningen inte lämnades till kunden?
Sedan beskrev jag den killen som "inte " hade givit mig något kvitto. Ägaren svarade att den killen slutat jobba hos dom. Jag sa "det är väl han som har stulit filmen då". Ägaren gav upp och lämnade mig i fred.
Fotnot upptäckte flera år senare att jag faktiskt hade filmen kvar hemma. Den var inte bra....

12:43  
Anonymous Anonym said...

tycker defenitivt att eva har en poäng... vi kan måla om cykeln och sälja den för 40 euro på markanden på söndag... ok leo du får aldrig hyra cyklar mer men både crinnan och johan får tillbaka sina stålars...tror inte interpol bryr sig om förlorade cyklar vilket gör att crinnan slipper straff alla glada alla nöjda förutom hyrgubben men det är ju han som säljer dåliga lås ju...

18:20  

Skicka en kommentar

<< Home