tisdag, september 19, 2006

Helgen som gått

I fredags var det åter igen dags för mig att intervjua Kode9, (tidigare intervju finns låångt bak i min blogg) denna gången för GrimeStep. Jag o johan var först i mauerpark och knäckte ett par öl med några polare. Sen skulle vi dra till en fest, jag o J drog o köpe öl o sprit. Vi stod sedan med långa näsor utanför där festen skulle vara och kunde inte få tag på någon.

Vi satte oss på trappen och drack up vad vi hade sedan bar det av mot Joseph am Maria. När vi kom dit spelade fortfarande Dj maxximus. Vi dansade oss svettiga till den mörkaste dubstepen, Kode9 och hanns Space Ape gjorde ett behublat framträdande. Det var kul och lite speciellt se dom göra 9 samurai och andra hit låtar.
Johan drog hem innan giget var slut, jag var på jakt efter en kamera och lyckades fixa en! Boris från Freak Camp hade med sig en kamera och sa att jag kunde få hänga med och göra en intervju med den kameran också. Underbart tänkte jag, vilket inne bar att jag skulle slippa springa runt och försöka hyra en på lördagen.

En timme in i gigget var jag så trött att jag bara satt ned och väntade på att det skulle ta slut.
Det gjorde det, letade reda på killen pressenterade mig och frågade om jag kunde göra en intervju dagen efter.


- Hej, bodde inte du i sverige?
- Nä, jag bor här, men jag är från sverige sa jag.
- Aha, ok. Men du har ju redan intervjuat mig, ska du ha en intervju till?
- Ja, denna gången är det för DVD projektet GrimeStep International. Känner du till det?
- Ja, jätte roligt projekt! Gillar verkligen idén.
- Va bra!
- Men jag gör tyvärr inga intervjuer inför kamera.
- Okej varför då?
- Nä, asså...nä...
- Om det e så att du inte vill bli framskjuten som person, så kann vi ändra lite så att du mer är med som en expert eller så...
- Det e precis därför jag inte vill vara med...
- Va?
- Jag visste inte hur jag skulle formulera det men du sa det precis.
- Va?

Och så fortsatte det så, jag hade väntat skit länge och blev rätt trött på alltihopa, speciellt som jag inte fattade vad han menade. Vad va det jag sa? Konstnärer, jag säger bara det.

På lördagen satt jag och jonas och jobbade med GrimeStep animationen heladagen, shit asså, jonas lyckades göra några riktigt fin små animationer, själv höll jag mest på med att samla in data. På kvällen kommen övverasking i form av Reza och anton, en gymnasie kompis och en barndoms vänn i den ordningen. Mycket bizzart att nästan hela "analog" gänget var samlat i mitt rum i x-berg.

På söndagen var det dags för Herta BSC mot Schalke 04 på Olympiastadion. Shit va mäktig den stadion e asså. Otroligt imponerade, 70.000 i publiken och en riktigt kul fotbolls match.
Japp, så det var min helg.

8 Comments:

Blogger Leo said...

du e med på min myspace lista. du får tänka på att vi är tre st som delar på den myspace:en. plus att den är för vårat radio program så vi ger naturligtvis de artister som vi spelar i radion företräde. Jag hoppas att du har förståelse för vår inställning.

Mvh Leo

15:06  
Blogger Mattias said...

Jag vill också va me på myspacelistan. Du får fixa ett mayspacekonto och lite låtar till det.

Tack

Mvh

Namnam

19:11  
Anonymous Anonym said...

Jag vill också vara med på ditt my space konto! fy fan alltså...

ps. Alden Tyrell setet var fett! men lite tomt dansgolv. skitsamma. jag grattade honom i baren med en skål!

05:39  
Anonymous Anonym said...

mmm, ja med...

12:17  
Anonymous Anonym said...

fick förresten precis veta att det är terrorhot riktade mot prag och höjd säkerhet i hela stan.. ska nog hålla mig hemma idag

14:28  
Anonymous Anonym said...

Jag finns också på myspace äntligen:

www.myspace.com/peterbryxsobsongs

00:00  
Anonymous Anonym said...

nu e det du som är svår att få tag på.. allt väl?

13:02  
Blogger Leo said...

Jag är både kool och svår fångad

17:16  

Skicka en kommentar

<< Home