fredag, september 15, 2006

Lunch


Jag tror aldrig att jag har haft ett så här slappt arbete förut. Nu har jag inte gjort något på snart två timmar. Förutom att läsa DN och kolla min mail. Det känns helt ok.
Det enda problemet är att lunchen här inte är av bästa kvalitet.

Top 5 tokiga luncher dom har serverat de senaste två veckorna:
1 Makaroner i vaniljsås.
2 En djup tallrik gräddfil men en kokt potatis i mitten.
3 Kokt potatis med stekt potatis.
4 Surkål gratinerad med lite fetaost på toppen.
5 Vegetarisk löksoppa med bacon i.


Det blit mest sallad för min del. Salladsbaren e ok. Jag tcker att makaroner i vaniljsås är en helt otrolig rätt att servera till lunch...helt jävla fantastiskt. Tyskarna har fan ingen aning om vad dom håller på med när dom står i köket. Tur att det finns så många invandrare.

Kebap (Kebab) är tydligen en tysk uppfinning, en turk i berlin som hittade på det. Därför är kebap i berlin tydligen den bästa i världen. Jag har ingen aning, jag har aldrig ätit kebab. En annan grej man kan äta här som e tyskt är "spetzle". Tysklands svar på pasta. Det e tjock pasta som dom steker hätt hårt och vanligt är att få den med massa smält ost spenat och lite vitlök. Helt ok. Och lite ruralt.

hade min första nico kick från snus på s-bahn i morse. Det var sjukt mycket starkare än de man får från cigg. Som en liten liten tripp. Ja, för dej som inte vet så har jag nu varit rök fri sedan 2 sept. Det e inte så svårt alls. Fast jag e sugen på att säga att det e det, för att folk skall tycka att jag e duktig. Igår var jag på dubstep klub, första gången jag kom in på en klubb här och kände massa av dom som var där! kändes jätte bra, jag tror att jag börjar hitta hem nu.

Leo & Leo med Jens smygstartade förra söndagen och nu på söndag är det dax igen, frågan är om jag kommer hinna göra nått inslag tills söndag, jag hoppas det. Så lås era radioapparater på 103.1 fm och njut av Leos electro kavalkader, Jens svettiga house och Leos knyckiga grime favoriter. Vi hörs!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

men vaddå, snusar man när man slutat röcka är det väl inget konstigt att det inte blir svårt, fusk ju!

19:28  
Blogger Leo said...

äh...va fan, jag byter lung cancer som munn cancer. fair trade!

19:47  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker du är jätteduktig

13:12  
Anonymous Anonym said...

Kokt potatis med stekt potatis. Låter som om någon fick idétorka uti sitt kök. :)

19:54  
Blogger Leo said...

har inte testat makaroner i vanilj sås... men jag läser menyerna och skrattar varje dag.

17:25  

Skicka en kommentar

<< Home