tisdag, oktober 03, 2006

Tiden som gått

Ihelgen mötte jag och Johan upp med min finska före detta arbets kamrat Miro och hans flickvänn på typ kreuzbergs Kellys –Ankerklause. Knäckte ett par öl. Amewu aka MC Halbgott mötte upp med oss. Sen vidare till 103 club för att plocka upp flyers för GrimeStep festen (som e nu på Lördag, jag hoppas att du redan har bokat biljetten ner). Resultatet blev skit bra! Jag e jätte nöjd! En liten liten fel skärning bara. Annars täckte färgen bra och pappers kvaliteten var bra.

Jag var lite berusad så jag tog med mig aningen för många flyers, typ 3000st. Skulle bara ha en 500st. Så idag måste jag springa tillbaka med resten. Hursomhelst, jag hade tydligen guldbyxorna på mig och bjöd hela sällskapet på champange på en restaurang i närheten och dricksade givmildt för att stället skulle hålla öppet för mitt sällskap. Det blev rätt dyrt. Jätte dyrt. Men det var kul!

Tillbaka till 103, jag fixade gratis inträde och fick gratis öl, jag passade också på att somna där.
På lördag var det dax för Jorys födelsedags fest, helt sjuk tillställning, på en typ Ibiza klub fast gay. Det gick runt tjejer i bara stringtrosor och muskliga män i nätbrynjor och hällde sprit i folks munnar och, ja du fattar läget.


Det var Jorys kväll men Jonas stal showen helt, grabben har rakat håret. Jag vill gärna tro att det har någor med Niel Strauss att göra.

- Har det nått med Niel Strauss att göra?
- Jag visste att du skulle säga det... svarade Jonas trött.


Olaf, Mike, Ori, Layana, Steve osv... Massa av hans kompisar var där, många kära åter seenden. Mike letar efter lägenhet och jobb nu, och påstår att han har slutat röka.

- Men mike, du röker ju nu?
- Va? Nä, det här är ju en rullad cigarett. Det e ju inte att röka.

Tequila shots och madonna dans. Olaf hade bett DJn att göra en „shout out" för Jory på tolv slaget.
Vi vill nu gratulera Jory från New York på hans 25te födelsedag!
Alla hurrade men Jory är inte från NY. Jag tyckte att det var fantastisk roligt, kanske inte lika kul idag, men då tyckte jag verkligen att det var festligt.
Johan dök aldrig upp på festen, så jonas ringed honom.

- Hej Johan, var e du?
- Asså, dom andra har dragigt till nån annan klub nu, men jag har drukigt en milkshake. Den var så god att jag tyckte det var värt att nämna. Ok ha det gött heej!


Jag tror att jonas var mer än förvirrad efter det samtalet. Det visade sig sedan att johan inte hade drukigt nån milkshake och att han hade varit utanför klubben men varit för full för att gå in.
Söndagen spenderades med att göra en „Ghetto Poster" för GrimeStep kvällen.

Och igåg mötte jag några av Johans klass kamrater från faktiskt, New York (Diana och två till)på en liten bar vid bergmanstrasse. Låång promenad för två öl. Men det var trevligt.

Tänk lite extra på tyskland idag, det är deras national dag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var fint att jag fick för mig att den där Slovakiska spriten var Milkshake. Vill påpeka att jag ju drack en Milkshake på torsdagen dock.

17:58  
Anonymous Anonym said...

HAR JONAS RAKAT HÅRET????? Årets händelse, nu måste det frysa i helvetet.

16:46  

Skicka en kommentar

<< Home