torsdag, februari 22, 2007

lil bow bow bow???

Bild hämtad från Freshjive bloggen.

Otroligt störande bild jag hittade... han inte riktigt fatta vad det är jag ser här... och namnet? Nä, detta e bara för mycket. I want candy... jag kan inte riktigt hantera denna, sjuk rolig är den iallfall för alla som har minsta förståelse för hip hop kultur. ush.

Johan o farsan gnällde ju över att jag postade den gammla goda Chromeo låten igår, så här e nått för er också. En helt ny Chromeo låt...

Chromeo - Fancy Footwork (zShare)

Jag skall på intervju nu på måndag, e taggad som fan. Mer snart i tiden är fredagen, jag drömmer typ mardrömmar om den här kollegan som jag berättade om igår. Jaja, det e la bara att vara frank och tyst tänka att "Jag rötar ju bara". Det e mitt sätt att motivera omoraliska handlingar från min egen sida... "jag rötar ju bara". hahaha. Så enkelt men genialt. Har massa små tanke mönster som får mig att må bra när jag egentligen borde må dåligt...

4 Comments:

Blogger Leo said...

oops, glömde visst att credda discobell för låten.

20:28  
Anonymous Anonym said...

När Malcolm McLaren fick i uppdrag av Adam and The Ants att hypa dom, sparkade han Adam..! Skaffade en (minderårig) sångerska istället (tror hon hette Annabell Lamb, kan ha fel)döpte dom till Bow wow wow,
(du älskade Bow WoW WoW när du var liten), inspirationen till musiken kom från en platta med rituell afrikansk musik som hette The Burundi Drums, och bildade ett cassette-bolag som gav ut deras första hit som hette -I want Candy.

Men allt det där visste du kanske...
ville ändå berätta om några av pusselbitarna till bilden...

peter

02:01  
Blogger Leo said...

varför har en minder årig tjej mustach då? Ha? kan du förklara det? haha. Nä men tack för förklaringen, du get inlägget sjukt mycket "mer värde"!

Kan du göra en lista på musik jag gillade när jag var liten?

09:07  
Anonymous Anonym said...

ok
Du brukade somna till The Stranglers "The Men in black".
Då ställde vi högtalarna vid din säng och så höjde vi musiken så att vi kunde höra också. Det tyckte du var mysigt.
Du kallade den för "rymdmusik" tror jag och vi hade nog lite olika ideér om den plattan. Men bra är den.

Du brukade vilja höra David Bowie.. typ "Heroes" tror jag...

Bauhaus och deras "She´s in partys" vilket enligt mig är ypperligt god smak.

Och när du hörde Bow WoW WoW så dansade du loss totalt. Vi kunde bara stoppa dig genom att stänga av plattan.

Det är nog det jag kan minnas om saken. Tror att du hade någon sorts hangup på band på B (ja inte Stranglers då), men det är kanske bara en slump.
Men en underlig unge var du...

ps. Första plattan jag gav dig var med några småkillar med brallorna bakofram. Och sedan har det väl bara gått åt det hållet hela vägen.

kram
far

14:18  

Skicka en kommentar

<< Home