onsdag, juli 11, 2007

Cookies

Andra gången för mig denna veckan som vi drar till hippster kollaget Cookies. Det e ett helt ok ställe på tisdagar, eller, det e stället att vara på på tisdagar. Matte drog klockan 08 i morse så han stannade på klubben helatiden, han tycktre inte att det var någon idé att sova. Jag fick hjärtklappning av förmycket redbull o fick dra hem.

Igår gjorde en bortglömd stadition sig på mind, vi gjorde en så kallad "Göteborg" (görnauttalat som om att man är full och arg). Det hela går till ungefär så här:

1. Två vänner träffas mitt på dagen en vardag, helsk skall båda vara arbetslösa.

2. En av dem har gott om pengar förtillfället.

3. Man börjar dricka långsamt, en öl, en till osv.

4. Kvällen eskalerar och man börjar bli salongs berusad, talar med främmlingar och sjunger gärna.

5. Man byter krog.

6. Man forsätter i högre supar tempo på det nya stället, om man är singel kan man här gärna lägga till en eller tvårätt rötna tjejer från husquarna eller motala eller nått sånt som också e fulla.

7. Skit fulla bestämmer man sig för att gå på klubb, ingen har iprincip några pengar kvar, man övertraserar konton för att kunna betala inträde till klubben.

8. Man stannar alldeles för länge på klubben och missar viktiga grejjer dagen efter.


Vet inte hur många gånger den proceduren har upprepat sig under min tid i gbg. Wooh, nu var det lite nostalgiskt istället. Just det ja, matte kom hem kl 7 o började leta efter sitt pass, hittade det inte och blev as stressad, väkte mig o skällde på mig, jag fattade ingenting. Sedan kollade han i sin väska igen o hittade passet. Och nog fan sket han i att ta med paketet jag har till jacob. Jävla fyllo as. jag tror att han snodde med sig Johans tyska SIM-kort till sthlm också.

Ikväll skall jag träffa John, han o matte e jätte lika, om dom skulle träffas och råka röra vid varandra tror jag att universum skulle impoldera.

2 Comments:

Blogger Rebel Commander said...

HA_HA!

12:37  
Anonymous Anonym said...

rättningar:

1) Jag var inte full
2) Jag tog inte med Johans simkort, det ligger på ditt skrivbord
3) Jag tar inte med paket med okänt innehåll från utlandet
4) Jag skällde inte på dig på morgonen, tvärtom, jag var ganska glad, dock så var jag tvungen att hålla upp en viss energi.

/Mattias

15:02  

Skicka en kommentar

<< Home