lördag, oktober 20, 2007

work in progress

Igår skrev jag under mitt första riktiga hyres kontrakt i Berlin, jag o KC har skaffat en skit mysik 2 rummare! Skit spännande, det enda är att det blir lite dyrt med alla möbler som måste köpas.

Det har inte blivit nån fart på bloggandet, imorgon har jag bestämt mig för att posta en bloggning om kvällen porr party och kort om Grimetime festen. Börjar få så satans mycket att göra nu hela tiden, antar att mitt liv och Berlin börjar integrera på allvar nu. Jag blir del av kretsloppet, istället för att vara (turist), ÄR jag nu.
Oktober har varit en sjukt lång och snabb månad, kom hem från USA, åkte till morfars begravning, kom hem, hade 5 deadlines på en vecka, så kom en kompis till kc på besök från Chicago, två dagar senare kom mamma och bum, dagen innan dom åker får vi veta att vi har fått lägenheten, i går var vi o skrev kontrakt, vi var tvungna att skaffa 100 olika papper och formulär som vi skulle via för värden. Lägenheten är bebodd just nu, men vi flyttar in den 1/11! Helt cp, oktober har bjudit på mycket livs förändrande överraskningar. mer än någon månad borde. Som tur är, är det både bra o kassa grejer. Men jag märker att jag är trött, behöver ett 9 - 5 jobb så att jag kan varva ner lite. Nu anpassar jag mig bara, det e lite survival of the fittest känsla, borde kanske skriva nått romantiskt om storstads djungeln nu, men jag tror att du kan fantisera ihop det själv bättre än jag kan krysta det.

Som sagt så är lägenheten bebodd och därför så kunde vi inte stanna där länge nog för att skriva kontraktet, deras kontor låg långt utanför stan så vi får gå ner i källaren till en liten skrubb o sitta där bland värmepannor prylar. Absurd situation.

Igår var vi ute o slirade med Acidgirls igen, det brukar bli så, Gregg Jamie och Shelly har fyllt ett stort hål i min bekanskaps krets, vi festar tillsammans, och dom vill altid festa. Måste åka till L.A igen o hälsa på dom. Denna gången skall jag dock inte bo med Reije (Om du minns vem det är är det ett bra tecken på att du känner mig väl.).

Oj, jävlar vad mycket klockan e, nu måste jag bada... jonas kommer om 10 minuter och jag fryser.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis för lägenheten!! Vem är Reije? Berätta!

11:33  
Blogger Leo said...

Tack! Reije är en mycket arg man. Vem e du?

13:59  

Skicka en kommentar

<< Home