måndag, oktober 09, 2006

GrimeStep International!!!

Festen var en succee! I alla fall för mig, vet inte hur det har gått med ekonomin, typ halva berlin stod på gästlistan, alltså 250 pers på gästlistan! Klubben rymmer en 5-600 gäster. Anledningen är att det är så många som har hjälpt till med projektet så det var omöjligt att neka någon av dem gästliste plats.
Det började med att jag kom till klubben runt nio snåret, Halbgott dök up och Alex varförståss där (Se bilderna jag kommer att lägga up här ikväll) tillsammans med DJ Absurd Och Nika D. Jag skulle husera Marvy Da Pimps chafför i min lägenhet, och Marvy själv också. Så jag hade haft telefon kontakt med honom heladagen och fösökt att guida dom in i Berlin.
Fösta samtalet från honom var GULD:


(tänk grov fransk brytning) Allo? It is Marvy, da pimp fröm Pari.

Några timmar efter den lysande öppnings repliken kom de fram till klubben, och dom var inte bara två, inte tre utanhela fem fransmän. Hela crewet kom. Jätte trevliga men många. Jag hade svårt att fatta hur jag skulle få plats med dom hemma hos mig. Hur som helst så började dom sound checka (som ni kan se på filmerna jag lägger up ikväll). Wretch 32 och Stansa (?) dök up också. Unidad Sonora hade jag träffat på torsdags kvällen när jag tog med dom på Freak Camp klubb. Skit sköna killer dom med! Deras Kuduro set var helt underbart, folk dansade som att det inte fanns någon morgon dag.

Jag tog Wretch och stansa till en pizzeria, betalade notan och stack och hämtade fransmännen och den brittiska tjejer dom hade med sig. In i bilen och hem till mej. Tre fick sova i min säng och två i köket. Jag fick slagga hos en annan kompis. Dom var välldigt tacksamma, men grymt långsamma. Stansa vill definitivt ha weed och det vill Unidad killarna också, skramlade fram ett nummer och tjackade weed för 80euro. Tillbaka till klubben, Alex (SickGirls) ringe o stressade mig.

– Vi måste byta musik nu! Skynda skynda skynda!

Tog en taxi. In och runt, det var fullt på klubben och kön utanför ringlade sig lång. Marvy med crew kom tillrätta. 103 clubs DVD spelare funkade inte så jag tog med mig min. Jonas hade gjort FEETA animationer / visuals som skulle spelas. Riggar up DVD spelaren. Drar igång. Fattade inte att det var 8st beamers där, trodde att det skulle vara en, det ser skit fett ut iallafall! Jag arbetar bara med de bästa! Fick en massa komplimanger för flyern. Jag drack gratis och bjöd min vänner på så mycket sprit jag vågade.

Jory var där kolla in hans blog inlägg om det här: (
http://www.myspace.com/jorysmiley). Där finns det lite sköna bilder också.

Jag hade typ den bästa kvällen på sjukt länge, en av de bästa någonsin. Folk ryckte mig i armen helatiden och vill hälsa eller gratulera oss. Artisterna verkade sjukt nöjda, jag levererade weed och kokain, pressenterade dem för tjejer och var allmänt hjälpsam. E-post adresserna jag fick den kvällen täcker en A4.
En reporter kom fram till mej som var från tyska delen av BBC och ville göra en intervju med mej denna veckan. Skall bli kul, om han hör av sig vill säga. En kille från Rapskits vill att jag skall hjälpa dom att arrangera fester och så vidare på det spåret.

Drack tequila och redbull vodka.

Alex, som jobbar som artisbokare och klubb arrangör, som har arrat denna kvällen. Alltså tjejen jag har jobbat med kring detta. Kom fram till mej och sa: Leo! You are soo cool! Lets arrange partys like this together again!
Det lovar bra inför framtiden. Det känndes sjukt skönt att allt funkade så bra efter allt strul som har varit med DVD. Calixte är ju försvunnen om du inte visste det. Han var borta i en vecka och ingen visste vart han var. Jag hörde att han var i angola. Men det visar sig att DJ Absurd är barndoms kompis med hans lilla sysster och hade träffat henne i veckan. Hon hade sagt att han trycker hemma hos deras mamma och vägrar svara i telefon eller på mail. Han får ha en JÄVLIGT bra förklaring till detta om han någonsin kommer tillbaka. Det verkar som att grabben e pank och inte kann fortsätta med projektet och därför har valt att gömma sig. Det e bara det att han inte är bin Laden direkt och vi har hittat honom nu. Vi vill ändå fortsätta med projektet efter som så många är samlade under det nu. Det är ett bra paraply. Fester och Samlings skivor kommer att komma, så snart någon får tag på det filmade matrealet så kommer DVDn att komma ut.

När klockan var 6 eller 7 på morgonen hade Marvy Da Pimp hittat en lång blond dansk tjej som han inte vill släppa. ALLA stod och väntade på honom och jag fick handgrpligen sära på dom och dra honom in i taxin. Dom hade sin egen bil och skulle följa taxin. Vår taxi drar iväg och jag ser deras bil följa efter en annan taxi. Kaos.
Fick in två av fransmännen i lägenheten iallafall.

Vaknar nästa morgon kl 18.30 på kvällen typ. Min telefeon är full med medelanden men när jag öppnar det första dör telefonen. Sticker hem och laddar telefonen skickar ursäkta att jag inte svarat på ditt medelande mess till alla. Jag skulle ha gått runt med True Tigers killarna och visat dom butiker under dagen, det missade jag fett iallafall. Johan och Jacob var skit sura när jag kom hem, fransmännen hade tydligen hängt på rummet hela dagen och johan vill bara vara själv. Jacob trodde i sin tur att dom skulle stjäla allt vi ägde och var nojjig för det.
Dom skulle tydligen stanna en natt till, helt utan att jag visste det, vilket innabar ny problem, efter som två eller tre av den inte kunde sova i mitt kök då Jacon och anne skulle upp och jobba dagenefter. Absurd hade som tur var ledig plats där han skulle sova. Vi gick o käkade hamburgare och de sa att om jag någonsin kom till paris skulle jag höra av mig så skulle dom fixa sovplats åt mig. Jag sa att jag aldrig hade varit i paris och dom blev att mycket upprörda. Försökte få han som såg mest fransk ut att bära en baguette och säga „Böff" utan framgång.

Det var en bra helg.


4 Comments:

Blogger Mattias said...

Ahh, den ljuva dekadensen.
Önskar jag var där.


Fan.

20:35  
Blogger Leo said...

JAG önskar att du var där, du får snart dra ditt kristna arsle ner till syndens stad...

10:01  
Anonymous Anonym said...

vad ska man säga, du är kung leo! en liten fundering bara, vart hade du fått plats för besök från göteborg den helgen??
god ramadan månad på dig!

16:53  
Blogger Leo said...

Finns det hjärte rum finns det stjärte rum.
Nä det bestämdes efter att jag visste om du skulle komma ned eller inte.

17:31  

Skicka en kommentar

<< Home