onsdag, oktober 04, 2006

Lite kallare


Det börjar bli lite kallare, äntligen. Runt 15 grader. Känns bra, jag kan ha min halsduk på mig som jag fick i födelsedags pressent från Bum. Tack så mycket Bum! Du skall veta att den andvänds flitigt.

Igår åt jag vego burgare med pommmes och funderade på varför det kommer sig att...

Eller, jag kanske skall ta det från början nu. Jag har på sisstonde träffat ganska många tjejer som berättar att dom är så kära i nån kille. Och varje gång slutar historierna med att "Men har är så strulig", "Han tar så mycket droger" osv.

Jag har nu stött på detta så ofta att jag tycker mig se ett mönster. Varför blir man kär i någon som inte kan ta hand om sitt eget liv? Modersinstinkter är det första ordet som dyker upp i huvudet. Men jag gillar inte den förklaringen så mycket, det borde i såfall gälla killar i lika hög utsräckning, Fadersinstinkter.
Min manliga vänner hör jag däremot ofta säga, "Äh, hon e så jävla strulig, kan inte ta hand om sig själv ens, jag kan inte hänga med henne mer" och andra liknande, kanske grövre, uttalanden.

Kan det vara socialt arv? Ja, lika gärna som modersinstinkter... Jag vet inte, det verkar bara var så jävla dumt att kära ner sig i någon som älskar sitt crack mycket mer än sin egen morsa.
Jag lutar mer åt att det är en modern romantiserad bild av, tja, den missförstådde konstnären. En myt som mer än gärna späds på av män med gitarr och dom där jävla hippie typerna.

En hel generation av unga kvinnor har alltså, i princip, blivit lurade in i fullständigt värdelösa förhållanden för att några schommar på 70 talet inte ville erkänna att dom inte kunde klara sig själva.

Inget ont om den missförstådde konstnären, för det finns ett par där ute... jag känner två, som faktiskt är missförstådda, men jag känner en massa som önskar att dom var missförstådda. Och jag misstänker att det är där problemet ligger.

Jag vet inte längre riktigt var jag vill komma med det här resonemanget...

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

problemet är ofta att man upptäcker att killen är en skit alldeles för sent, när man redan hunnit blir lite små förälskad

16:50  
Anonymous Anonym said...

men va fan leo! kom du på allt det där efter du åt en vegoburgare..? jaaa, tänker tråna efter "min" missförstådda konstnär en vecka till sen ska jag hitta en programmerare...det måste ju bara vara så mkt bättre..pok

17:18  
Anonymous Anonym said...

se upp för programmerare

de bara låtsas kunna sköta sig själva, men sanningen är den att de aldrig skulle blivit programmerare om inte deras mamma låtit dom sitta och programmera och spela spel och kommit med Coca Cola och hamburgare och chips.
Den enda gång de rör sig är den period då de ska skaffa en flickvän för att mamma tagit slut...

Efter mamma hoppas de att flickvännen ska gör det deras mamma gjorde

nej
skaffa en kille från dagligvarubranchen...

21:07  
Blogger Leo said...

hahaha... dagligvarubranchen. Diskplockare?

Och ja, vegoburgare är funkar som hjärn bränsle.

Plus, det är lätt att fatta att en kille är en skit, jag kan se det på 200m håll. Lite som det populära uttrycket "gaydar" fast nästan tvärt om.

09:04  
Anonymous Anonym said...

Bum blev jätteglad att du gillar halsduken
Mossan

14:18  
Anonymous Anonym said...

kan man få se en bild på halsduken?

15:25  
Anonymous Anonym said...

vad jag tycker om hippies (jag lägger in dem i kategorin gycklare) vet du redan så jag skiter i att kommentera det och säger istället "vi ses i berlin i mitten av november"

17:44  
Blogger Leo said...

Det kommer nog snart bilder på mej med halsduken på, måste länsa jacobs kamera bara. alla verkar gilla den, grabbarna, flickorna, bögarna och brudarna.

Jag vill ha en bild på mej med halsduken på. Är föressten rätt skäggig nu igen... Vinter skruden.

17:46  
Blogger Leo said...

aha! dj nobody! gött att du åter tågar... det var länge sedan man hörde nått från dej!

21:02  
Anonymous Anonym said...

dagligvarubranchen är snarare ostmästare eller charkuterister


hi

22:13  
Anonymous Anonym said...

ska också till berlin mitten av november förresten. ses då!

00:36  
Anonymous Anonym said...

har lagt upp en hemmagjord musikfilm på www.myspace.com/peterbryxsobsongs

se den och lid

04:44  
Anonymous Anonym said...

shit, ha så jävla kul på festen imorgon! Det kommer bli årets fest - det känner jag på mig:-)

21:45  

Skicka en kommentar

<< Home