tisdag, oktober 23, 2007

Tungt tisdags bloggande

Weh, de senaste dagarna har varit jobbiga som cancer. På söndag eftermiddag ringer min chef o säger att vi har deadline på en 32 sidors trycksak måndag morgon kl 09.00. Jag trodde att deadline var idag kl 16, men icke. Det innebar två dagar mindre tid plus att jag inte hade fått någon matreal från dom än, kl 17 på söndag får jag första utkastet till texten, jag går och lägger mig kl 09.40 på måndag morgon efter en all nighter. Lyckas bara sova ett par timmar innan det är dax att jobba igen, 2nd draft på program bladet, och idag med, nu har jag en timmas paus i väntan på en annons. Igår ringde min chef kl 24.00 och bad mej komma hem till henne för att gå igenom programbladet.

- Va? Nej det kan jag inte göra... jag har inte sovit nått inatt, det får vänta till kl åtta imorgon.
- Nä, det kan det inte göra, jag har inte tid imorgon, måste ta min son till dagis.
- jaha, det e väl inte mitt problem, du är väldigt oprofessionell nu.
- Va? det är väl du som är det?

SLAM, där slänger hon på luren i örat på mej. Jag var aldeles för trött för att ens reagera. Men nu verkar det som att vi har läget underkontroll igen. Sissta grejjen jag gör för dom. Undra om jag kommar få perspektiv tills nästa gång, dvs om dom frågar mig igen nästa år. Just nu vet jag att jag inte skulle göra det. Plus att dom inte betalar mig bra nog för att få behandla mig på detta viset. Jaja.

Ikväll blir det lite roliga saker iallfall, radio m jonas och så skall vi till mitte och hämta en soffa vi har köpt på e-bay. Det e samma soffa vi tänkte köpa på ikea fast 250 € billigare... sweet.

Det e konstigt hur jag kan vara arbetslös och ha fullt schema hela veckorna, inkl helgerna.

Lördag var fet iallfall, först porrfilms festival partyt, mycket bar bystat och byxat.
Jävligt märkligt när en tjej (som har varit efter mig ett tag) och Caseys bröst vårtor hälsade på varandra, då gick jag. Haha, inte av obehag utan bara för att det var så flippat. Hon var bar bystad, case var inte men hon luckades övertala henne att dra upp tröjan för en liten hälsning.
Efter det gick vi till Grimetime festen på Tape o blev glada.

Lite bilder från månaden som gått:

På kafé
KC efter att hon av misstag (hoppas jag) spottat mig i örat.
Jag o Paul hade 2 manna fest... billigt vin o ett blandband från 86
Fest hemma hos Case
Rökandes Arthur
Ja, du vet ju vilka detta...
Två dansande modeller hemma hos Shelly, Jamie o Gregg
As soft snubbe från SanFransisco som nu bor i Ljusby, här med Gregg
GRILLSKA!
arg shelly
dans shelly
Arthur o Jamies tjej, va fan hette hon nu igen då... no offence.
Hemma hos Polis, Urban Consulting + två random videos från mitt kök:


1 Comments:

Anonymous Anonym said...

stackars stackars dig. jag tänker inte heller jobba där igen, så vi kan ju vara två som firar när allt är slut.

19:13  

Skicka en kommentar

<< Home